לראשונה בירושלים מרכז לב משולב קרדיולוגי – כירורגי



בימים אלה נחנך במרכז הרפואי שערי צדק מרכז לב משולב בראשות פרופ' מיכאל גליקסון. פרופ' גליקסון שימש עד לאחרונה כמנהל המרכז להפרעות קצב הגדול בארץ וכמשנה למנהל מרכז הלב במרכז הרפואי שיבא,. הוא מבכירי המומחים להפרעות קצב בארץ, ושימש עד לאחרונה כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל

המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי שערי צדק הינו הגדול בירושלים. הגדלת פעילותו, פתיחת תחומים חדשים ושילוב עם המחלקה לכירורגית לב-חזה כמרכז הלב, הוא אחד מיעדי הפיתוח של הנהלת בית החולים לרווחת הקהילה וייתן מענה מקצועי מקיף וכולל תחת קורת גג אחתפרופ' גליקסון, יליד ירושלים, בן 60, נשוי + 3, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.  את התמחותו ברפואה פנימית עשה בהדסה עין כרם ואת התמחותו בקרדיולוגיה במכון הלב בשיבא. בהמשך השלים התמחות-על באלקטרו-פיזיולוגיה וקיצוב במיו-קיליניק, מינסוטה, ארה"ב, שם נוצרו קשרי מחקר ושתופי פעולה המתקיימים עד היום.  עם שובו ארצה היה אחראי על תחום  אלקטרופיזיולוגיה וקוצבים במרכז הרפואי שיבא עד למינויו כמנהל מרכז הפרעות קצב שם.  פרופ' גליקסון חבר בוועדות של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה, יו"ר התכנית המדעית שלEUROPEAN HEART RHYTHM ASSOCIATION משנת 2013 ונשיא משותף של הכנס הבינלאומי להפרעות קצב המתקיים בארץ מדי שנתיים.

פרופ' גליקסון מכהן  כחבר מערכת של מספר כתבי עת מקצועיים בתחומו ופרסם למעלה מ-200  מאמרים מדעיים ומעל ל-400 תקצירים בכנסים. תחומי המחקר שלו כוללים בין היתר קיצוב שימוש בדפיברילטור, אבלציות ותסמונות גנטיות של הפרעות קצב ועוד. במהלך השנים שימש פרופ' גליקסון כמזכיר ויו"ר החוג לאלקטרופיזיולוגיה ומזכ"ל האיגוד הקרדיולוגי. בין השנים 2015 –  אפריל 2017 כיהן כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל.

פרופ' גליקסון רואה במרכז הלב החדש על תחומי ההתמחות הקיימים והחדשים בו,  פלטפורמה שתאפשר  מרחב טיפולי מקיף יותר והרחבת הפעילות  ברפואת הלב לא רק לתושבי ירושלים אלא גם לחולים  מכל רחבי הארץ . תחומי המומחיות  עליהם ישים  דגש יכללו בין היתר שיפור  הנגישות של תושבי ירושלים לטיפול מידי בצנתור באוטם שריר הלב, תיקון מסתמים בצנתור,  טיפולים מתקדמים בי ספיקת לב, הרחבה של ניתוחי הלב במרכז הרפואי,  הכנסת שימוש בכירורגיה רובוטית וזעיר פולשנית  וכירורגיה לאי ספיקת הלב,   וכמובן הגדלה וביסוס של  מרכז מומחיות  בתחום התמחותו האישית – צריבה  של הפרעות קצב מורכבות, השתלה והוצאה של מערכות קוצבים מורכבות. 

"אני גאה להצטרף למערך המוביל בירושלים ומקווה לקדמו לשיאים חדשים ביחד עם הצוות המצוין שלו", הוסיף פרופ' גליקסון.  "כוונתנו להיות שחקן מוביל לא רק בליגה העירונית אלא גם בליגה הלאומית " .

תמונות:  דוברות שערי צדק. בגוף הכתבה- פרופ' גליקסון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה