האוניברסיטה העברית פותחת שנה



באוניברסיטה העברית כבר נערכים במרץ לפתיחת שנת הלימודים, שהוגדרה השנה בסימן צמיחה והתחדשות. יותר מ-900 קורסים חדשים ייפתחו השנה ויציעו לסטודנטים מגוון עצום של תחומי לימוד חדשים

309,530 סטודנטים יפתחו ביום ראשון את שנת הלימודים האקדמית תשע"ח ב-62 מוסדות. באוניברסיטה העברית כבר מתכוננים לשנה החדשה ומתכוונים לפתוח מגוון של קורסים חדשים. בין הקורסים חדשים ומעניינים שייפתחו ניתן למצוא את הקורס של ביה"ס לריפוי ועיסוק "נוירו-תרפיה: שימוש במשחקי וידאו וטכנולוגיה ממוחשבת לשיקום",  הקורס "מסע בעקבות חיכוכים בחברה הישראלית" שיועבר בחוג ליחב"ל, הקורס "פוליטיקה של פופוליזם" בחוג למדע המדינה ועוד רבים אחרים.

כ-48 חוקרים ומרצים חדשים, מרביתם מתחת לגיל 50, יחלו ללמד ולחקור השנה באוניברסיטה.

3 תכניות לימוד חדשות צפויות להיפתח

תלמידי תואר ראשון יוכלו לבחור השנה לראשונה בתכנית הלימודים הייחודית "אינטרנט וחברה" של הפקולטה למדעי החברה בשילוב ביה"ס להנדסה ומדעי המחשב. התכנית תעסוק בתמורות שחלו בעולם הטכנולוגיה, התקשורת והרשתות החברתיות וכיצד מגמות אלו משפיעות ומשנות את חיינו. מטרת התכנית היא להקנות לסטודנטים ידע נרחב בתחומים טכנולוגיים, אנליטיים, חברתיים, כלכליים ומשפטיים, לצד כלים פרקטיים, שיסייעו להם בהבנת הכיוונים בהם חברה וטכנולוגיה מתפתחים.

נפתחה התכנית הבינאוניברסיטאית לכימיה והנדסת חומרים בשיתוף האונ' העברית ומכללת עזריאלי.
התכנית "לימודי יהדות המזרח וספרד" של הפקולטה למדעי הרוח תוצע לראשונה במסלול MA.

גידול משמעותי במספר הסטודנטים: 

תואר בוגר (B.A) –

במדעים המדויקים נרשמה עלייה ניכרת במספר הסטודנטים בתשע"ח–

גידול של 25% במס' הסטודנטים בחוג להנדסה ומדעי המחשב, גידול של 18% במס' הסטודנטים בתכנית המשולבת לפיסיקה- כימיה וגידול של 32% במס' הסטודנטים בתכנית המצטיינים של מדעי הטבע - "אמירים". בחוג לסטטיסטיקה נרשם גידול של 21% במס' הסטודנטים בשנת הלימודים הקרובה ואילו בחוג למתמטיקה ישנו גידול של 17% במס' הסטודנטים.

 מדעי הרוח

גידול של 21% במספר הנרשמים לחוג מוסיקולוגיה, גידול של 11% במס' הנרשמים ללימודי אסיהגידול של 17% במס' הסטודנטים בביה"ס לחינוך וגידול של 19% במס' הנרשמים ללימודי ספרות כללית והשוואתית.

מדעי החברה

בתכנית המשולבת פכ"מ (כלכלה פילוסופיה ומדע המדינה) נרשם גידול של 14% במספר הסטודנטים שיחלו לימודיהם בתשע"ח. בביה"ס לעבודה סוציאלית נרשם גידול של 11%, ובחוגלכלכלה נרשם גידול של 10% במס' הסטודנטים בשנת הלימודים הקרובה.

לאחר מספר שנים שבהם חלה ירידה מתמשכת במספר הסטודנטים הלומדים בביה"ס לרוקחות, נרשם השנה לראשונה גידול של 38% במספר המתקבלים.

בתואר שני (MA) נרשם גידול של 3% במספר הנרשמים והמתקבלים שיחלו לימודיהם בתשע"ח.

 

חטיבות לימוד באנגלית

החל מהשנה, ייפתחו חמש חטיבות לימוד באנגלית בחוגים לחינוך, כימיה, מנע"ס חברה ורוח. חטיבות הלימוד יציעו לסטודנטים קורסים באנגלית כחלק מפרויקט לעידוד ושיפור מיומנויות השפה שמובילה האוניברסיטה וכן במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים עם אוניברסיטאות מובילות בארה"ב ובאנגליה כגון ייל, פרינסטון, שיקאגו קמברידג' ואוקספורד. הקורסים מעניקים הזדמנות מצוינת הן לשיפור האנגלית והן ללימוד משותף של הסטודנטים הישראלים עם עמיתיהם מחו"ל המגיעים לסמסטר באוניברסיטה העברית.

 האוניברסיטה כמנוע צמיחה כלכלי של העיר ירושלים

תרומתה הכלכלית הישירה של האוניברסיטה העברית לעיר ירושלים נמדדה בשנת 2016 בסכום של 2,406,492,978 ₪, המהווים 12.7% מהכנסות העובדים בשכר העובדים ומתגוררים בירושלים ו6.8% מסך הכנסות בתי אב בירושלים.

מס' העובדים המועסקים באוניברסיטה הינו 3900 איש, שהם 1.6% מסך כל הכנסות העובדים בשכר בירושלים.

23,000 סטודנטים לומדים באוניברסיטה העברית, 70% מתוכם מגיעים מחוץ לעיר. הסטודנטים שוכרים דירות ברחבי העיר, עובדים, קונים ומבלים בירושלים ותורמים רבות לכלכלת העיר.

 

פרויקט "שנה א' לא לבד"

תכנית שנה א' לא לבד של האוניברסיטה העברית בשיתוף אגודת הסטודנטים הינה תכנית חניכה שנועדה להקל על הסטודנטים החדשים בהסתגלות ולרכך את כניסתם לעולם האקדמי.

במסגרת התכנית כל סטודנט שנה א' ישתלב בקבוצה של כ15 סטודנטים חדשים מאותו חוג לימוד. כל קבוצה תקבל "מנטור", סטודנט ותיק מאותו החוג, אשר יעניק ליווי אישי וקבוצתי לסטודנטים החדשים.

כבר במהלך הקיץ החונך יוצר קשר עם הסטודנטים, מכווין, מייעץ ומזמין אותם להיכרות עם הסטודנטים החדשים ביום האוריינטציה באוניברסיטה. זאת מתוך מטרה שהסטודנטים ירגישו שהם לא לבד, שיש להם מישהו מנוסה להתייעץ עמו ושהם כבר מכירים עוד כמה חבר'ה חדשים כמוהם עוד לפני פתיחת שנת הלימודים.

בטח יעניין אתכם עוד ש...

הסטודנט המבוגר ועטור התארים ביותר באוניברסיטה הוא חיים שאשא, בן 89 מירושלים, אשר רכש לאורך השנים 2 תארי B.A ו-4 (!!) תארי M.A. השנה חיים מתכוון להתחיל את התואר MAהשביעי שלו באוניברסיטה העברית.

 

תמונה: דוברות האוניברסיטה 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה