מחברים את הסטודנטים למרכז העיר



ראש העיר ירושלים ניר ברקת חנך הבוקר את המעונות החדשים שהקימה עיריית ירושלים לסטודנטים במרכז העיר

המעונות אשר הוקמו באמצעות חברת "עדן - החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים", בניהול ובביצוע חברת "שפיר הנדסה", בעלות המוערכת ב-50 מיליון שקלים, היא צעד נוסף של עיריית ירושלים להחזרת צעירים, בדגש על סטודנטים למרכז העיר, והקמת "עוגני תרבות" כמנוע לפיתוח כלכלי ומשיכת צעירים מהמעמד היצירתי – גם מוסדות לימוד וגם גופי תרבות ומרכזי הופעות.

המעונות ממוקמים ברחוב אגרון בלב מרכז העיר של ירושלים, בסמוך לגן העצמאות וכוללים 177 דירות לסטודנטים, בתמהיל של דירות 2-3 חדרים, וסך כולל של 410 מיטות מוצעות להשכרה. שכר הדירה במעונות נמוך משמעותית מהממוצע ויעמוד על כ-1,250 שקלים לחודש. בנוסף הוקמו חללים הציבוריים הכוללים מטבח ופינת אוכל, אינטרנט אלחוטי חופשי, מועדון לרווחת הסטודנטים, חדר מחשבים וחדר כביסה. ההרשמה כבר החלה ופתוחה לכל סטודנט הלומד במוסד אקדמי מוכר בירושלים, כאשר ניתנת עדיפות לסטודנטים הלומדים באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובמכללה האקדמית הדסה. האכלוס במעונות החדשים יחל לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: ""אנחנו פועלים רבות על מנת לחזק את הצעירים בירושלים, מתוך אמונה כי הם 100% מעתידה של העיר והבנת חשיבותה של איכות חיים ראויה של הסטודנטים בעיר להצלחתם. בשנים האחרונות חלה צמיחה במרכז העיר ומעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח המרכז כמו חידוש רחוב יפו, האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" שעתידה לעבור למגרש הרוסים, בית מזי"א שהוקם לקבוצת התיאטרון הירושלמית וקמפוס ירושלים לאומנויות שיהווה בית ל-5 בתי ספר לאומנויות בעיר. כל זאת ועוד ימשיכו לחזק את מרכז העיר ולהפוך אותו למקום הנגיש, היפה והתוסס בארץ."

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין:" אנחנו בעיצומו של תהליך שישפר דרמתית את מעמדה של ירושלים. כחלק מזה, הפיכתה של ירושלים לעיר אקדמיה היא אבן דרך חשובה. הפרויקט כאן היא עדות לכך ואף יספק מענה לבעיית הדיור של הסטודנטים בעיר. עוד בזמן שכיהנתי כחבר כנסת קידמתי הצעת חוק פרטית התומכת באקדמיה בירושלים ומעניקה שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים שיבחרו ללמוד במכללות בירושלים ואנחנו נמשיך לקדם את עיר הבירה במגוון תחומים."

אלון שפייזר, מנכ"ל "עדן- החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים": ״מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל שהינו חלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה לחזק את מעמדה של ירושלים בקרב צעירים. הסטודנטים שיבחרו לגור במעונות ייהנו ממיקום מרכזי, אזורי בילוי ודמי שכירות נמוכים. פעם ראשונה בישראל שעיר מציעה פרויקט שכזה במחירים שכאלו מתוך ראייה ארוכת טווח והחשיבות שרואים באוכלוסייה זאת. זה הוא חלק ממהלך רחב שכולל גם העברת מוסדות תרבות מרכזיים למתחם ממותג אחד בעיר, שדרוג מתחמי בילוי ועוד״.

יוסי צלניק, מנהל הנכסים בחברת "שפיר הנדסה": פרויקט מעונות הסטודנטים מאפשר הזדמנות חד פעמית לגור בדירה בלב העיר וליהנות מנגישות מלאה לשאר השירותים בעיר.  הצעירים שיגורו במעונות ייהנו ממבנים ברמה הגבוהה ביותר שיעניקו להם איכות חיים גבוהה זאת במחירים נגישים ונוחים. יש פה הזדמנות לקרש קפיצה כלכלי, סטודנט ייהנה מדירה מרוהטת, מוסד לימודים קרוב וחסכון כספי משמעותי."

הפרויקט חסר התקדים של הקמת מעונות סטודנטים המרכז העיר ירושלים החל בהכנת תב"ע ייעודית למעונות סטודנטים למגרש בבעלות עירונית עם בינוי קיים. במקביל יצאה חברת "עדן" במכרז לבחירת מוסד אקדמי שיהיה שותף עימה לבחירת זכיין שיקים את המעונות. המוסד היה צריך להתחייב על תעריף מקסימום למיטה וכן מספר מינימלי של סטודנטים עליהם יתחייב כלפי הזכיין העתידי. בסיום ההליך נבחרה האקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל כשותף האקדמי. השלב הבא היה מכרז DBOT (Design Build Operate Transfer) לבניית המעונות ותפעולם ל-25 שנה במחיר של 1,250 ₪ לסטודנט לחודש, כאשר הפרוגראמה והמפרט במכרז נעשו בהתאם לדרישות בצלאל. התחרות במכרז הייתה על גובה מענק ההקמה שהזכיין יבקש, כאשר מענק ההקמה ניתן בשנת 2013 ע"י המשרד לענייני ירושלים באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים. במכרז זכתה חברת "שפיר הנדסה". בהמשך הורחבו זכויות הבניה וחברת "שפיר הנדסה" התקשרה עם "המכללה האקדמית הדסה" לשכירת החדרים הנוספים בבניין.

 

צילום חדר מעונות: אבי בן ארי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה