מתכוננים לסוכות בבית הנשיא



נשיא המדינה קישט הבוקר את סוכתו יחד עם תלמידים מבית הספר היסודי אריאל המשלב שבגילה לקראת "הסוכה הפתוחה", שתארח במשכן הנשיא את אלפי אזרחי ישראל בחול המועד סוכות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קישט הבוקר, יום שני, את סוכתו, יחד עם תלמידי כיתה ד' מבית הספר היסודי אריאל המשלב שבגילה, בקישוטים עליהם עמלו התלמידים מבעוד מועד. בית הספר אריאל המשלב מהווה חלק מרשת מיתרים לחינוך משלב - בתי ספר משותפים לדתיים וחילוניים. האירוע התקיים לקראת "הסוכה הפתוחה" שתתקיים בגינת בית הנשיא ותארח את אלפי אזרחי ישראל ב-ד' חול המועד סוכות, יום שני, י"ט בתשרי, 9 באוקטובר.

הנשיא פנה אל התלמידים שקיבלו אותו בשירי חג ואמר להם: "תודה שבאתם לעזור לי לקשט את הסוכה. סוכה זו תארח את כל העם בישראל, אליה יגיעו מכל הארץ כדי לבקר בירושלים ובבית הנשיא. כולם שומעים על בית הנשיא כל השנה, ובסוכות אפשר גם לבוא ולהתארח בבית הנשיא, שהרי הוא גם הבית של העם כולו."

יחד, תלו הנשיא והתלמידים בסוכה שלט שהכינו ובו הפתגם "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות", וסיפרו לנשיא על תכנית הלימודים הייחודית בבית ספרם.

הנשיא ורעייתו, יפתחו ביום שני, י"ט תשרי, 9 אוקטובר, את בית הנשיא לקהל הרחב בין השעות 10:00 - 16:00. השנה יתקיים האירוע בסימן "חוגגים 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות" ויכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה ובהם סוכה מעופפת, גלויות תיאטרון מספרות, מיצגי "גיבורים" - דמויות של אישים פורצי דרך בהיסטוריה של העם היהודי, יצירת אילנות יוחסין ועוד. האירוע יתקיים בגינת בית הנשיא בשיתוף משרד התפוצות וסוכתו המסורתית של הנשיא תקושט בעיצובים מקוריים בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר. במהלך היום נשיא המדינה ורעייתו ייצאו לברך את אורחיהם בברכת חג שמח ושנה טובה מעת לעת.

מוזיקת חג ומנגינות עולם מגוונות ינוגנו על ידי נגנים מעופפים שיקבלו את האורחים מכל הארץ. המבקרים ייחשפו למיצגים מרהיבים הנושאים מידע על הקהילות היהודיות בארצות תבל ובהם כדור פורח תיאטרלי וסוכה מעופפת שימחישו את המסע אליו יצאו המבקרים "מסביב לעולם", שדרת גיבורים פורצי דרך בהיסטוריה ובתרבות של העם היהודי ומראות עם שאלות מעוררות מחשבה על זהות והיכרות עם היסטוריית המשפחה, לצידם קיר גרפיטי בו יוכלו הילדים לצייר את הדיוקן העצמי שלהם. בהמשך המסלול יוכלו המבקרים לראות חלקים מתערוכת 'סלפי' יהודי, ויפוזרו עשרות בלונים עם עובדות "הידעת?" על יהדות התפוצות.

מאולם האירועים המרכזי של בית הנשיא, יעברו המבקרים אל סוכת הנשיא המסורתית, בה יוכלו להתרשם מקישוטי הסוכה המיוחדים שיכללו דגמי סוכות מרחבי העולם ומתצוגה מקורית של ירקות ופירות מכל טוב הארץ, של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

בצאתם של האורחים מהסוכה, יקבלו מזכרת אישית שימושית, אותה ניתן יהיה לקשט בעמדת יצירה סמוכה. במדשאת בית הנשיא ימוקמו מספר במות עם שחקני תיאטרון שיגלמו דמויות מהעולם ויספרו על חייהם כיהודים בתפוצות. לקראת סיום המסלול, יוכלו המבקרים ליצור אילנות יוחסין, לגלות קרובי משפחה "אבודים" ולהרחיב את ההיכרות עם המורשת שלהם. נשיא המדינה יבקר מעת לעת במתחמים השונים, יישא דברים ויברך את המבקרים בסוכתו במהלך היום.

למחרת, הנשיא ימשיך במסורת שייסד עם כניסתו לתפקיד, וביום שלישי, כ' תשרי, 10 אוקטובר, בשעה 17:00 תנדוד "סוכת הנשיא" אל העיר תל אביב - יפו. בסוכה הנודדת שתמוקם בכיכר התרבות, יפגוש הנשיא את ראש העירייה רון חולדאי ואת תושבי העיר. הסוכה הנודדת מזמינה את תושבי העיר ללחוץ יד לנשיא המדינה וליהנות ממופע של תרבות ויצירה ישראלית לכל המשפחה. המופע יתמקד בערכי רב תרבותיות, ציונות, סובלנות ועוד, אליו יוזמנו "אושפיזין" תל אביבים לבמה לביצוע קטעים אמנותיים וביניהם - מופעי פואטרי סלאם, האופרה הישראלית, קטעי מחול של מקהלה מבית פרנקפורט, מקהלה יהודית – ערבית, להקות נוער ויתקיים בהנחיית השחקנית אודיה קורן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה