שערי צדק: חולצה בהצלחה צפצפה מריאתו של בן 9



ילד בן 9 שאף צפצפה בעת משחק בביתו. מבנה הצפצפה מנע חנק אך, כל נשימה עמוקה הפעילה את הצפצפה. הילד הגיע למחלקה הדחופה בשערי צדק הוכנס לניתוח דחוף והצפצפה חולצה מגופו

ט',  בן ה-9, שיחק בביתו בצעצוע עם צפצפה. במהלך המשחק הוא שאף את הצפצפה לריאתו, החל להשתנק והתקשה לנשום וכל נשימה עמוקה הפעילה את הצפצפה. הוא הגיע למחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי שערי צדק ובדיקתו הדגימה ירידה בכניסת האויר לריאה הימנית.  הוכנס לניתוח דחוף והצפצפה חולצה בהצלחה.

ד"ר איתי חן, ממחלקת אף אוזן גרון בשערי צדק, שניתח את הנער מסביר: "הילד הגיע אלינו מבוהל עם קשיים קלים בנשימה. הוכנס לברונכוסקופיה קשיחה, במהלכה זוהה גוף זר בסימפון הימני הראשי. הגוף הזר, שהתברר כצפצפה, חולץ בקלות ובדיקה נוספת לא הדגימה נזק לדרכי האוויר. מבנה הצפצפה אפשר מעבר אויר חלקי לריאה הימנית ונמנע חנק".

לאחר השגחה של 24 שעות הילד  שוחרר לביתו במצב טוב, עם לקח חדש. "אנו רואים מדי פעם שאיפה של גופים זרים שעלולים לסכן חיים", מסביר ד"ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי שערי צדק, שקיבל את הילד. "במקרה הזה היה ברור כי מדובר בגוף זר שנמצא בדרכי הריאה ולמזלו של הילד לא גרם לו למצוקה נשימתית, אך כל מצב דומה מחייב בדיקה דחופה. חייבים להרחיק חפצים וצעצועים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים ולמנוע הכנסתם לפה על ידי ילדים גדולים יותר", מזהיר ד"ר וייזר.

 
תמונות: באדיבות שערי צדק 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה