ערבים ישראלים תומכי דאע"ש תכננו לבצע פיגוע בהר הבית



הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, נעצרו במהלך ספטמבר 17', שלושה אזרחים ערבים ישראלים, תושבי אום אל פחם, תומכי ארגון הטרור של "המדינה האסלאמית" (דאע"ש). שניים מהעצורים תכננו פיגוע ירי בהר הבית בירושלים

כוחות משטרה ושב"כ עצרו בחודש ספטמבר שלושה אזרחים ישראלים מאום אל פחם בחשד לתמיכה בארגון הטרור המדינה האסלאמית. שניים מהעצורים תכננו פיגוע ירי בהר הבית בירושלים. הבוקר (חמישי) הוגש נגד השניים כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

פרטי העצורים: סעיד גסוב מחמוד ג'בארין, בן 26, תושב אום אל פחם, מעורב בתכנון פיגוע בהר הבית. קטין כבן 16, תושב אום אל פחם, מעורב בתכנון פיגוע בהר הבית.

פראס סלאח מחמוד מחאג'נה, בן 24, תושב אום אל פחם, תומך דאעש החשוד באחזקת אמל"ח.
 
ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי סעיד ג'בארין והקטי אשר נעצר עימו, תכננו לבצע פיגוע ירי במתחם הר הבית במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום ב-14 ביולי 17'.
במהלך החקירה הוסגרו שני אקדחים ותחמושת, אשר היו אמורים לשמש את שני החשודים לצורך מימוש הפיגוע.
 
בחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע בהר הבית עלה, כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור ״המדינה האסלאמית״, וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו.
בביתו של פראס מחאג'נה, נתפס רובה מסוג "קרל גוסטב".
 
בהמשך למעצרם ולחקירתם של שלושת החשודים הנ"ל, נעצרו גם נוספים באזור אום אל פחם אשר היו מעורבים בסחר באמצעי לחימה ובמהלך מעצרם אף נתפסו אמצעי לחימה לא חוקיים.

גורם בכיר בשב"כ: ״התמונה שהתקבלה בחקירת הפרשיה מלמדת כי זמן קצר יחסית לאחר הפיגוע הרצחני ביולי 2017 בהר הבית, תכננו שני תושבי אום אל פחם פיגוע במתווה דומה במתחם ההר. הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק של שב"כ שאפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו לממש את הפיגוע החמור. שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור "המדינה האסלאמית", לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל, כאיום ביטחוני חמור. שב"כ ימשיך לפעול בנחישות באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנת דאע"ש בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה. בתקופה זו מצוי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטחי הלחימה בה פועל ארגון טרור זה עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה ארגון הטרור לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרפות לשורותיו. פעילי ארגון הטרור השוהים בזירות הלחימה, חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר".
תמונה: יונתן סינדל/ flash 90
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה