פיגוע בהר אדר: שלושה ישראלים נרצחו



מחבל שהגיע לעמדת הבידוק מהשער האחורי של היישוב פתח באש לעבר לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיו במקום. שלושה ישראלים נרצחו, וישראלי נוסף נפצע באורח קשה. המחבל שהיה בעל היתר עבודה חוסל

עם כניסת פועלים מהשטחים בשעות הבוקר דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר, עוד כשהיו בצד הפלסטיני, טרם ההגעה לעמדת הבידוק, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום, אשר פתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור. בשלב הזה, ומשהבין שהוחשד, פתח את חולצתו, שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים.

"לוחמי משמר הגבול והמאבטחים שפעלו באותה העת במשימת בידוק והכנסת הפועלים ליישוב מנעו בגופם את כניסתו של המחבל לשטח היישוב שבאותה העת היה שוקק חיים עת הילדים יוצאים לבתי הספר והגנים ובכך מנעו אסון גדול" ציין מפקד הפלוגה רפ"ק משה דבוש שפיקד על האירוע בדקות הראשונות. המחבל , תושב בית סוריכ כבן 37 בעל היתר עבודה בישוב.

מחקירה ראשונית של כוחות הבטחון עולה כי המחבל בעל עבר של בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות ובכלל זה רקע של אלימות במשפחה. 
עוד עולה כי אשתו של המחבל ברחה לפני מספר שבועות לירדן והותירה אותו עם ארבעת ילדיו.
בתוך כך נערכת משטרת ישראל לקיום הלוויתו של לוחם מג"ב סמ"ר סולומון  גברייה בן 19 תושב באר יעקב. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

 

 
פאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של 3 גברים בשנות העשרים והשלושים הנפגע הרבעי גבר כבן 32 פונה במצב קשה לבית חולים הדסה עין כרם. פאראמדיק מד"א ניר בוזגלו סיפר:"כשהגענו למקום ראינו ארבעה גברים בשנות העשרים והשלושים שנפצעו מירי בפלג גופם העליון , ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".  
 
פאראמדיק מד"א זוהר לומר שהגיע בין הראשונים בניידת טיפול נמרץ ופינה את הפצוע סיפר: "כשהגענו למקום בניידת טיפול נמרץ, המראה היה קשה, ראינו 4 גברים פצועים מירי, כוחות מד"א שהגיעו יחד איתי, ניגשו לטפל בהם,שלושה היו מחוסרי הכרה וגבר בן 32 היה בהכרה, ניגשתי לטפל בו, הוא סבל מפצעי ירי בבטן ובחזה, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך המשך טיפול מציל חיים פינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה ויציב, בדרך הוא שוחח איתנו וסיפר על שהתרחש".
 
ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): ״מבכה את שלושת הנרצחים הישראלים בהר אדר. מדובר בפיגוע טרור קשה ששוב גבה חיי אדם. ליבי עם המשפחות הדואבות. מי שסבור שניתן ״לנהל״ את הסכסוך, חייב דין וחשבון לציבור.חייבים להיפרד מהפלסטינים ולייצר ביטחון אמיתי, לא להשקיע בניהול כושל של הסכסוך המדמם.״

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בתגובה חריפה לפיגוע בהר הדר, בו נרצחו 3 ישראלים: "הפיגוע הנורא הבוקר בהר אדר הוא קבלת הפנים שהפלשתינים הכינו לשליח האמריקאי גרינבלט. המאמצים האמריקאים חייבים להתרכז קודם כל בהפסקת הטרור הרצחני של הפלשתינים, לפני כל דבר אחר. אין טעם במו"מ עם מי שרק מלבה את הטרור וממשיך לשלם למשפחות מחבלים."
 
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בתגובה לפיגוע הרצחני הבוקר בהר אדר: "בשעות קשות אלו ליבנו עם משפחות הנרצחים ושפתותינו נושאות תפילה להחלמת הפצועים. מתקפת הטרור האכזרית מנכיחה שוב את החזית היומיומית עמה מתמודדים כוחות הביטחון הנושאים כיום במשימה החשובה ביותר - השמירה וההגנה על ביטחון אזרחי ישראל. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו."

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), יוצא שב"כ וחבר ועדת החוץ והביטחון: "הלב עם משפחות ההרוגים והתפילות עם הפצועים. את מה שצריך לתחקר ולבדוק, ובעיקר איך הצליח המחבל לחמוק מתחת לרדאר המודיעיני והמשיך לעבוד בהיתר, נחקור ונבדוק. דבר אחד ברור: המוטיבציה של הערבים לפגוע, לרצוח ולשפוך את דמנו כאן לא פסה מן העולם, וככל שתהיינה תוצאות חיוביות לפשעיהם (נסיגות, ויתורים או הדיבור עליהם) היא רק תגבר. התגובה צריכה להיות משולשת: א. פגיעה - כולל פיסית - במסיתים. ב. הרס מהיר של בית המפגע. ג. בניה, בניה ועוד בניה ישראלית ברחבי יהודה ושומרון".

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ: ״אנו מאוחדים במלחמה מול המרצחים ושולחיהם. תנחומים למשפחות שאיבדו את היקר מכל והחלמה מלאה לפצוע. הערכה לכוחות הביטחון וההצלה על הטיפול באירוע בהר אדר״.
 

תמונות: תיעוד מבצעי מד"א ודוברות המשטרה  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה