ראש ממשלת מקדוניה ביקר במרכז היזמות בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים



ראש ממשלת מקדוניה, זוראן זאייב, יחד עם משלחת שרים, יועצים ובכירים נוספים, ביקרו השבוע בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים אירחה השבוע את ראש ממשלת מקדוניה החדש, זוראן זאייב. ראש הממשלה הצהיר בהתלהבות על הצורך בשיתוף פעולה עם AtoBe, מרכז היזמות ומאיץ הסטארטאפים של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, ועל הקמת מרכז יזמות והייטק משותף חדש באוניברסיטה הטכנית בעיר ביטולה בדרום מקדוניה. "אני הבטחתי למצביעים הצעירים שלנו תוכניות כמו מרכז ההייטק הזה" אמר ראש הממשלה זאייב. "אילו תוכניות שישאירו את הצעירים העובדים במדינה".

יחד עם ראש הממשלה זאייב ביקרו במכללה גם שרי החוץ, החקלאות והתיירות של מקדוניה ויועצים בכירים לענייני בטחון ואנרגיה. הפמליה קיבלה הסבר על מרכז היזמות של המכללה. בהמשך, ראש הממשלה זאייב נפגש עם מספר יזמים ירושלמים שהתרגשו מאוד מביקורו. חברי המשלחת ערכו סיור במעבדות ההוראה המתקדמות בקמפוס בהדרכת פרופ' דבי שלו, ראש המחלקה להנדסה פרמצבטית.

לאחר שת"פ באקסלרטור פרנקפורט בגרמניה, מרכז היזמות של עזריאלי מכללה אקדמית להנדס הירושלים מעורב בימים אלו בהקמה של מרכזי הייטק דומים בסין ואף באפריקה, כחלק מיוזמה משותפת עם האו"ם. "יש הרבה קווי דימיון בין ישראל ובין מקדוניה" אמר מיכאל מזרחי, ראש רשות המחקר, חדשנות ויזמות במכללה. "מקדוניה היא מדינה קטנה וצעירה, בשכונה לא קלה וללא משאבים טבעיים. אבל גם שם יש את כל מה שנדרש על מנת להקים תעשיית הייטק פורחת".

פרופסור רוז האזהרי, נשיאת המכללה: "יש קשר הדוק בין הכשרת מהנדסים לצמיחה של תעשיית הייטק מקומית.העובדה שהאקסלרטור ממוקם במכללה אקדמית להנדסה נותנת ערך מוסף לפרויקטים המבוצעים כאן.אנחנו מאוד קשובים לצרכים של הקהילה והתעשייה ומקווים להביא את החזון הזה גם למקדוניה. כבוד לנו להיות שגרירים של הנדסה וחדשנות בבלקן ובכל מקום אחר בעולם".

בתמונה : בחזית, מנכ"ל המכללה ד"ר רפאל אבירם (מימין) וראש ממשלת מקדוניה, זוראן זאייב, צילום- אבי דודי, משרד החוץ.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה