שערי צדק: תכנית ייחודית להכשרת רופאים באתיופיה קורמת עור וגידים



במסגרת שיתוף פעולה פורה בין המרכז הרפואי האוניברסיטאי בגונדר, אתיופיה והמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים בחסות ארגון הג'וינט העולמי, יוכשרו שני רופאי ילדים מאתיופיה

התכנית אשר מטרתה לסייע בפיתוח תחומי רפואה שונים בבית החולים האתיופי, יצאה לדרך לפני כחמש שנים וכבר הביאה לשיפור משמעותי באבחון ילדים הסובלים מבעיות לב בבית החולים.

במסגרת התכנית נשלח מנהל היחידה לקרדיולוגיה ילדים בשערי צדק, ד"ר דניאל פינק, ללמד את הצוות הרפואי בגונדר שיטות מתקדמות  בבדיקות לאבחון מחלות לב. לצורך כך, סיפק ארגון הג'וינט

ציוד רפואי משוכלל למחלקת הילדים של בית החולים בגונדר, כולל - סטטוסקופים חדשים, מכשיר ECG מתקדם וציוד אקו נייד.

"במחקר פיילוט שביצענו בבית ספר בגונדר אותר אחוז גבוה של ילדים עם מחלות ראומטיות לבביות שלא אובחנו. מודעות לבעיות לב שונות יכולה לשפר את אחוזי ההצלחה של הטיפול. בנוסף, פיתחנו

תוכנה שמאפשרת לצוות בית החולים בגונדר שידור ישיר של תוצאות בדיקות ECG  ואקו באמצעות דוא"ל. אנחנו מייעצים לצוות לגבי המשך הטיפול  והדבר מסייע להפנות את ילדי האזור לטיפול הנכון ובזמן", מסביר ד"ר דניאל פינק, מנהל היחידה לקרדיולוגיה ילדים בשערי צדק.

כחלק משיתוף הפעולה, פתח המרכז הרפואי שערי צדק לאחרונה את שעריו למתמחים מבית החולים בגונדר. שני הרופאים הראשונים כבר החלו להתמחות בבית החולים 'וילף' לילדים בשערי צדק – ד"ר טיגאבו זמנה מתמחה ביחידה לקרדיולוגיה ילדים בשערי צדק וד"ר פנטהון, במחלקה לרפואה דחופה (מיון) ילדים. שניהם עברו יותר מחצי הדרך.

ד"ר זמנה שצפוי לסיים את תכנית ההתמחות שלו בשערי צדק בחודש נובמבר הקרוב מספר, " ההתמחות בשערי צדק הייתה מעל הציפיות, הצוות מסביר פנים ויש כאן תחושה של בית. אני חש בר מזל שזכיתי להכיר את ד"ר פינק שלימד אותי שיטות אבחון וגישות טיפוליות שונות ואני מקווה שזוהי יריית הפתיחה לשיפור משמעותי באיכות הטיפול של בית החולים בגונדר. אני כרופא מרגיש כי עברתי שדרוג".

עד לפני מספר שנים בית החולים בגונדר לא הפעיל  שירות כלשהו לילדים עם בעיות לב. ילדים אצלם התעורר  חשד לבעיות לב נשלחו לבדיקות לבית החולים באדיס-אבבה, הנמצאת במרחק של מאות קילומטרים מגונדר. ההגעה לבית החולים באדיס-אבבה כרוכה בנסיעה ארוכה מאוד ולינה של כשלושה ימים במקום. ד"ר זמנה מספר כי לאחר הבדיקות באדיס-אבבה מטופלים רבים היו נשלחים בחזרה לגונדר להמשך בירור מאחר שלא אותרה אצלם בעיה לבבית.

"הנסיעות הארוכות מתישות וכרוכות בעלות לא מבוטלת והודות לתכנית יש לנו אפשרות לבצע אבחון מהיר ומקצועי יותר ובכך לחסוך נסיעות מיותרות למטופלים שלנו", הוסיף ד"ר זמנה.

 תמונה: דוברות שערי צדק

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה