ראש העיר ניר ברקת פתח את שנת הלימודים תשע"ח בירושלים



585 תלמידים יותר בחינוך הציוני, כ-84 מיליון ש"ח לשיפוץ בתי הספר וגני הילדים, 316 כיתות חדשות לכל הגילאים ובכל המגזרים, 27 בתי ספר מצטיינים, 3 בתי ספר חדשים - וירושלים אחת

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך, ניר ברקת, פתח היום, (ו') את שנת הלימודים תשע"ח וסייר במוסדות החינוך בעיר- גן "אקליפטוס" ברח' וולטר אבלס בשכונת ארנונה, בית ספר ממ"ד גבעת מרדכי ובית ספר ממלכתי יפה נוף.

במהלך הביקור במוסדות החינוך ברך ראש העיר את התלמידים, המורים והמנהלים בברכת שנת לימודים פורייה, שנה של חדשנות, למידה וצמיחה.  ראש העיר ברקת ציין "זה היום הכי מרגש בשנה עבורי, השנה פתחנו 316 כיתות חדשות לכל הגילאים בכל המגזרים בירושלים. מאוד מרגש להיכנס לביה"ס היום ולראות את תלמידי כיתה א׳. יש לנו זכות גדולה לחיות וללמוד בעיר ירושלים ואני מאחל שנת שלום, בשורות טובות והצלחה בלימודים.

עוד הוסיף ברקת כי "30% מתושבי ירושלים הם התלמידים, אבל הם 100% מהעתיד של העיר ולכן עיריית ירושלים פועלת כל העת לצמצם את הפערים בכיתות הלימוד, להוסיף תכניות לימודיות ותכנים ערכיים".

במסגרת הביקור, חנך ראש העיר את המבנים החדשים של גני הילדים ברחוב וולטר אבלס ובירך את הילדים העולים לכיתות החובה וטרום חובה, הצטרף לטקס קבלת תלמידי כיתות א' בבית הספר ממ"ד גבעת מרדכי בהשתתפות הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים ומר זבולון אורלב.

בסיום, הגיע ראש העיר ברקת לבית הספר הממלכתי יפה נוף, יחד עם השר אופיר אקוניס וגם שם נערך טקס חניכת המבנה המשופץ וקביעת מזוזה.

בהמשך למגמה בתשע השנים האחרונות, מאז כניסתו של ראש העיר ברקת לתפקיד, נמשכת העלייה במספר התלמידים במגזר הציוני בירושלים גם בשנת הלימודים תשע"ח, זאת לאחר למעלה מעשור של ירידה. זאת ועוד, בשנת הלימודים הקרובה נרשמה עלייה של למעלה מ- 580 תלמידים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים במערכת החינוך הציונית (מ"מ וממ"ד) בבירה, לצד צמיחה המתקיימת גם במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

לצד הקמת 10 גנים חדשים ו-10 בתי ספר בכל המגזרים בעיר, השקיעה השנה עיריית ירושלים כ-84 מיליון ₪ בשיפוץ ושדרוג מוסדות החינוך במערכת החינוך בעיר לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ח שכללו חידושי כיתות גן, חצרות גנים, טיפולים שוטפים ושיפוצי עומק בבתי הספר ברחבי העיר על מנת לחדש ולהתאים אותם לקראת שנת הלימודים הבאה.

כמו כן, תכנית הדגל החדשה של החינוך היסודי היא תוכנית" מחדש", המאפשרת לבתי הספר להגשים את חלומותיהם החינוכיים תוך למידה חדשנית ואלטרנטיבית. כ-9,000 תלמידים בכ-30 בתי ספר לוקחים השנה חלק בתכנית זו. עלות התוכנית עומדת על 4.8 מיליון ₪.

מערכת החינוך בירושלים הינה מערכת החינוך הגדולה ביותר בישראל והיא מונה למעלה מ- 265,000 תלמידים בחינוך הממלכתי, ממ"ד, ערבי וחרדי.

תמונות: ג'קי לוי 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה