הגיע לביתם של קשישים בבקשה לשתות מים ושדד תכשיטים בשווי אלפי שקלים



המשטרה עצרה גבר כבן 38 ממזרח י-ם, החשוד שנהג להגיע לביתם של קשישים ולבקש כוס מים, לנצל את תמימותם ולגנוב תכשיטים

בראשית השבוע הוגשה במשטרה תלונה ע"י קשישה כבת 81, לפיה הגיע לביתה אדם, דפק על דלתה וביקש לשתות כוס מים בטענה שעובד סמוך. הקשישה נענתה לבקשתו, והגישה לו כוס המים ובו בזמן ביקש שתראה לו את השרשרת אותה ענדה על צווארה. הקשישה הורידה את השרשרת מצווארה והציגה אותה בפני החשוד. החשוד הציע 'באדיבותו' לענוד על צווארה ובשלב הזה עפ"י החשד שם את השרשרת בכיסו וענד לה שרשרת זהב 'מזויפת'. בה הבחינה הקשישה רק לאחר מספר שעות.

בתלונה נוספת שהוגשה השבוע במשטרה מקשישה כבת 80, עלה דפוס פעולה דומה, בו הגיע החשוד לביתה וביקש לשתות מים. משנענתה לבקשתו, הבחין החשוד בצמידי זהב אותם עונדת על ידה וביקש לראותם. הקשישה הורידה את צמידי הזהב מידה והציגה אותם לחשוד ובשלב זה חטף אותם מידה ונמלט מהמקום.
 

בעקבות התלונות פתחו חוקרי המשטרה בתחנת לב הבירה בחקירה סמויה ומאומצת, במהלכה גבו עדויות נוספות, ואספו ממצאים וראיות נוספים מבתיהן של הקשישות וסביבתם.

אמש (ג'), לאחר ניתוח מעמיק של הממצאים והראיות במערכות ואמצעית טכנולוגיים מתקדמים, אותרה זהותו של החשוד (38, מזרח י-ם) והחקירה הפכה גלויה עם מעצרו. החשוד הובא לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד לשוד, במהלכה נקשר למיוחס לו. היום (ד') יובא החשוד להארכת מעצרו בפני בית המשפט.
מדובר באירוע חמור, בו אדם מנצל תמימותם וטוב ליבם של קשישים על מנת לבצע שוד, ובעורמה לגנוב רכוש יקר ערך ולהימלט. החקירה הסמויה שנפתחה בעקבות תלונותיהם של הקשישים הביאו לאיתור מכלול ראיות וממצאים חשובים שסייעו לחוקרים לבסס תשתית ראייתית כנגד החשוד, לאתר זהותו ולעוצרו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה