הוסרו המגנומטרים בהר הבית



הקבינט קיבל את המלצת גופי הביטחון להסיר את המגנומטרים ולהמירו במערכות בידוק חכם, עד ליישום התכנית תתגבר המשטרה את כוחותיה על מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר

הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע כי הוא מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות, "בידוק חכם" ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית. עד ליישום התוכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על-מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר.

בנוסף, הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מלש"ח לטובת יישום התוכנית (בפרק זמן של עד שישה חודשים) כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים.

עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.
 
תוך כדי ישיבת הקבינט בנושא הר הבית, שב צוות השגרירות הישראלית בעמאן לישראל לאחר התקרית שבה מאבטח ירה למוות בשני אזרחי המדינה.
 
בתוך כך,  בסיום תפילת הלילה ועם פיזור המתפללים בכביש מעלה מוטה גור, בוצע ידוי אבנים והשלכת חפצים לעבר הכוחות. שני שוטרים נפגעו באורח קל ופונו לטיפול רפואי.
מפירי הסדר פוזרו תוך שימוש באמצעים. הכוח עצר חשוד שהפר את הסדר ויידה אבנים. בסילוואן נעצר תושב המקום שיידה אבנים לעבר רכב.

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה