שר הבריאות על הפרסומים על הדסה: " קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש"



שר הבריאות, יעקב ליצמן התייחס הבוקר (ד') למשבר בהדסה ולפרסומים של התכתובות שניהלו הרופאים המתפטרים "אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביהח במחשכים"

הבוקר (ד') פורסם בידיעות אחרונות וynet נחשפות תכתובות פנימיות שניהלו הרופאים המתפטרים עם מנהל בית החולים שערי צדק. עוד עולה כי פרופסור מיקי ויינטראוב ביקש לקחת איתו לבית-החולים שערי צדק לא רק את עמיתיו הרופאים במחלקה, אלא גם את הצוות הסיעודי ואפילו את העובדים הסוציאליים. 

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לדברים בכנס שקיפות בבריאות בת"א:  "אני ברשותכם רוצה להתייחס לנושא הבוער בימים אלו, נושא הדסה. לאורך כל הדרך הדבר היחיד שעניין אותי הוא רק הילדים. לא הסתכלתי על מי יצא נגדי ולא על שלטי החוצות והאוטובוסים, עניין אותי מצב הילדים בלבד. 

הנחיתי את מנכל הדסה רוטשטיין שהדברים שהרופאים ביקשו הם יקבלו, כלומר להחזיר המצב לקדמותו לפני המשבר. רוטשטיין קיבל הנחייתי. לצערי הרופאים לא קיבלו זאת. אין ירושלים בלי הדסה והצלנו את הדסה. מאז שרוטשטיין בהדסה הפעילות בביהח עלתה מעל הציפיה. אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק, זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי כשר. 
אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביהח במחשכים. ולנסות לקחת את העובדים, עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מינהלה ולהרוס את המחלקה. זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק. 
כבר בישיבת וע״ר בכנסת  הצעתי מגשר - הדסה קיבלה הם הרופאים דחו, אחכ פגישות עם מנכל המשרד , הצענו מתווה והם אפילו לא טרחו לחזור אל המנכל. היום אני מבין למה הם לא ענו . לא עושה חשבון נפש עם אף אחד - אני קורא היום לרופאים תחזרו לעבודה לטובת הילדים . אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה".

בשערי צדק הגיבו לפרסומים ואמרו "בשבועות האחרונים פוקד את מערכת הבריאות משבר אנושי מקצועי חמור ביותר. משבר יחסי העבודה בין ששת רופאי המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה לבין הנהלת בית החולים, הוא משבר מצער למערכת הבריאות כולה.  המרכז הרפואי שערי צדק אינו צד לסכסוך העבודה ומייחל לסיומו במהרה. פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק,  הודיע כבר לפני חודשים כי לא תפתח בשערי צדק מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בעת הזו ולאורך כל הדרך פעל במטרה להגיע לפתרון למשבר הזה. בניגוד למצג לפיו המגעים לפתיחת המחלקה בשערי צדק ממשיכים להתנהל, בשלב מאד מוקדם בסאגה הזו, כבר בפברואר, לפני 4 חדשים, לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו בשערי צדק, עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה וכל תקשורת בינם לבינו היתה אך ורק בכיוון הזה.

התפטרות הרופאים מהדסה היא תוצאת משבר אמון קשה בינם לבין הנהלת הדסה וכך הוא צריך להפתר.  על הנסיבות האמיתיות להתפטרותם ניתן לעמוד בהרחבה בפסק הדין של נשיא בית הדין לעבודה אשר בחן את הפרשה לעמקה. הנסיון לחמוק מאחריות ולהטיל את כשלון יוצרי המשבר חסר התקדים וניהולו על אחרים נואל וזאת בלשון המעטה.  הגיע הזמן כי האחראים לפרשה יקחו אחריות וינהלו את המשבר הזה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה