הרכבת הקלה תהפוך לגלריה נוסעת: האם ילדי ירושלים בדרך לשבור שיא גינס?



פרויקט 'ילדים חולמים ירושלים': תערוכת ציורים של ילדי הגנים בירושלים, תכלול אלפי ציורים מכל המגזרים בעיר, אשר יתנוססו על תקרת קרונות הרכבת הקלה בירושלים

ראש העיר, ניר ברקת, ביקר אתמול (א') בגן הילדים תל"י בקרית יובל במסגרת ההכנות לפרויקט "ילדים חולמים ירושלים". לברקת הצטרפו ירון רביד מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה ונציג ארגון ההורים ישראל אליסף.

במסגרת הפרויקט ייתלו עם פתיחת שנת הלימודים על תקרת הרכבת הקלה בירושלים, כ- 5,000 ציורים שצוירו בידי ילדי גן חובה מכל רחבי ירושלים- יהודים, נוצרים ומוסלמים, חילונים, חרדים, ממזרח ירושלים, מהחינוך הדתי ומהחינוך המיוחד. הפרויקט הינו חסר תקדים בהיקפו, ועל כן הוגש בידי המארגנים לשיא גינס.

הפרויקט נולד לכבודה של ירושלים ובעקבות בחירת העיר ירושלים כנושא השנתי של מערכת החינוך. מדובר ביוזמה משותפת של ארגון ההורים, משרד החינוך, ומספר גופים בעיריית ירושלים: מנהל החינוך, המחלקה לאומנות פלסטית ומינהל תרבות, חברה, ספורט ופנאי בעיריית ירושלים וחברת סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, אשר מיד נרתמה לסייע להציג את הפרויקט על תקרת הקרונות.

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים: "ירושלים היא עיר שעושה כל ישראל חברים. דווקא לעיר שלנו תפקיד חשוב בחיפוש אחר המשותף והמחבר. הרכבת הקלה היא ציר המחבר בין כל החלקים, השכונות והגוונים השונים בעיר ובחברה שלנו. הפרויקט המקסים הזה הוא עוד דרך יצירתית ומקורית לפעול למען אחדות ושפה משותפת בין המגזרים השונים. זרע של אחדות שנזרע בגיל צעיר ילווה את הילדים עוד שנים רבות".

"ילדים שמתחנכים בירושלים לסובלנות ולכבוד לזולת, הם העתיד והתקווה לירושלים אחרת, מאחדת ומקרבת, אשר יודעת לחבק את כל תושביה, ומביאה בשורה למדינת ישראל ולכל העולם" מסביר ישראל אליסף מ'ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים' ומיוזמי הפרויקט. "לא מדובר בנאיביות או תמימות, אלא בראיה מפוכחת היודעת כי שינוי יכול להתחולל רק אם מתחילים בגיל הגן ועם עשייה ממשית".    

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, ירון רביד, ציין כי "פרויקט ציורי הילדים ברכבת הקלה הינו הזדמנות נוספת עבורנו לתמוך בפעילות קהילתית - חברתית חשובה המאחדת ומעצימה את עיר הבירה כפי שאנו עושים לאורך השנה בפרויקטים שונים המחוברים עם הקהילה. הצגת יצירותיהם של ילדי ירושלים ברכבת הקלה מרגשת אותנו והיא תעשה טוב הן לילדים ולמשפחות והן לציבור הנוסעים ברכבת הקלה. נמשיך לפעול יחד עם הקהילות בעיר כדי להמשיך ולעשות טוב לירושלים".

מרב סליימן מפקחת מתאמת משרד החינוך: "מפקחות גני הילדים בעיר ירושלים גאות לקחת חלק במיזם ייחודי זה, המאפשר ביטוי אומנותי לילדי הגנים מכלל המגזרים בעיר".

קרדיט צילום: דוברות עיריית ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה