ראש העיר וראשי המכביה השיקו את המכביה ה- 20 בירושלים



10,000 ספורטאים מ 80 מדינות ישתתפו במכביה ה- 20 בסימן 50 שנה לאיחוד ירושלים

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, וראשי המכביה, יו"ר מכבי תנועה עולמית יאיר המבורגר, יו"ר המכביה אמיר פלד, יחד עם מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, השיקו את המכביה- 20 באירוע שהתקיים בגג מלון ממילא על רקע חומות העיר העתיקה בירושלים.

באירוע נכחו גם הספורטאים האולימפיים אורי ששון, אריק זאבי, נטע ריבקין ומורן סמואל.

המכביה ה-20 שתיערך השנה בסימן 50 שנים לאיחודה של ירושלים, תהיה הגדולה ביותר עם מספר שיא של ספורטאים שיגיעו מ- 80 מדינות מרחבי העולם.

ראש העיר, ניר ברקת: "החזרנו את המכביה למקומה הטבעי- ירושלים בירת ישראל. בשנת החמישים לאיחודה קיום משחקי המכביה  ה- 20 בעיר היא עדות לעוצמתה של בירת ישראל.

עשרות אלפי הספורטאים והאורחים שיגיעו למכביה ה- 20 הם ההוכחה החזקה ביותר לעוצמתה וחשיבותה של ירושלים בירת ישראל. אנו נמשיך לפתח ולקדם את העיר ירושלים בכל התחומים כדי שגם בעוד עשרות שנים נארח את המכביות בבירת ישראל המאוחדת".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי: "משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב גאה ושמח להיות בחזית העשייה הממשלתית שתומכת, מתקצבת ומלווה את המכביה - המפעל החברתי הציוני הספורטיבי מהמשמעותיים שמתקיימים במדינת ישראל. משרד התרבות והספורט מגויס כולו כדי להבטיח את הצלחת המכביה: העמדנו תקציבים חסרי תקדים לתשתיות וכך תרמנו גם לעיר ירושלים, בירתנו הנצחית, ולתושביה. העמדנו תקציב מרשים פורץ דרך ונרתמנו לפתרון משברים שצצו ועלו מתוך האמונה העמוקה בחשיבות המכביה. המכביה מחזקת את הזיקה, האחווה, הסולידריות וההבנה בין הקהילות היהודיות בעולם, היא מביאה לידי ביטוי באופן מרשים את ההבנה שהספורט הוא כלי חברתי וגשר בין אנשים. אין כמו ביקור במדינת ישראל כדי לסייע בהבנה של החשיבות של הקיום היהודי כאן במדינתו והכרות עם החיים מדינת ישראל. ביקור אחד של אלפי האתלטים היהודים מרחבי העולם מעצים את הזיקה למדינה ואת השייכות לעולם היהודי יותר מאלף נאומים ומעשרות תמונות, ומכאן החשיבות העצומה שיש למכביה ותרומתה לחזון הגדול שמאחורי מפעל הציונות".

יו"ר המכביה, אמיר פלד: "המכביה היא האירוע המרגש של השנה. המכביה מרכזת בתוכה את כל הערכים שבהם אני מאמין – ציונות, יהדות, אחווה, קירוב לבבות וספורט". המכביה ה-20, בסימן 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים, הוא אירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם! המוטו המרכזי של המכביה הוא: "80 מדינות לב אחד".

כ-7,000 ספורטאים מ-80 מדינות מכל העולם, וכ-2,500 ספורטאים מישראל ישתתפו במכביה ויתחרו ב-40 ענפי ספורט שונים ב- 4 קטגוריות - נוער, פתוחה, מאסטר ופראולימפי.

בנוסף יתקיימו אירועי ספורט משולבים עם הציבור הרחב, דוגמת המכבי-מן ותחרות שחייה במים פתוחים, שבהם ישתתפו אלפי ספורטאים נוספים.

כ- 20,000 אורחים מחו"ל המגיעים לארץ לרגל המכביה יכניסו לקופת התיירות כ- 350 מיליון ₪ בשבועיים!

המכביה מייצרת כ- 150 אלף לינות ביותר מ-30 בתי מלון ובתי הארחה ברחבי הארץ, 15 אלף ימי טיולים באתרים, מסעדות ופעילויות שונות בכל הארץ 4,700 הסעות באוטובוסים ויחולקו כמיליון בקבוקי מים.

העיר ירושלים נבחרה להיות העיר המרכזית שתארח את אירועי המכביה ה- 20 שתיפתח בירושלים  בטקס הפתיחה מרהיב שיתקיים בתאריך ה 6/7/2017 באצטדיון טדי.

בירושלים יתקיימו מגוון אירועים ותחרויות.

כ-3,000 ספורטאים ישתתפו ב- 14 ענפי ספורט בעיר. אולמות ספורט שודרגו וחודשו, אחת הזירות המסקרנות בתחרויות תהיה בארנה בבירה, שם ייערכו משחקי ההוקי קרח החל מה-5 ביולי (הגמר המרהיב יתקיים ב-15 ביולי). בימים הקרובים תחל הקמת משטח מיוחד להוקי קרח.

ירושלים תארח מגוון תחרויות – לראשונה יתקיימו תחרויות האתלטיקה הקלה בירושלים באצטדיון האתלטיקה בגבעת רם אשר שודרג וכעת ניתן לארח בו תחרויות לאומיות ובינלאומיות והוקם מרכז ספורט ע"ש משפחת קראפט הכולל 3 מגרשים ומתקנים – העבודות בוצעו על ידי חברת מוריה-החברה לפיתוח ירושלים. משחקי הכדורגל  יתקיימו בבית וגן ומגרשים נוספים שהוקמו ושודרגו בבירה (רצ"ב הודעה בקובץ נפרד) ותחרויות הכדורעף שיתקיימו במגוון אולמות בבירה (הגמר ייערך באולם דנמרק).

טקס נעילת המכביה יתקיים ב-18 ביולי בלטרון כפתיח לחגיגות 70 למדינת ישראל.

למכביה יגיעו עשרות ספורטאי עילית, בהם 4 מדליסטים אולימפיים שזכו בזהב:

אנתוני ארווין, שחיין יהודי-אמריקאי, אלוף אולימפי – סידני 2000, ריו דה ז'נרו 2016, ושיאן עולם במשחה ל- 50 מטר חופשי ואלוף עולם – פוקואוקה 2001 – במשחים ל- 50 מטר חופשי ול- 100 מטר חופשי. בגיל 35, ארווין היה לשחיין המבוגר ביותר שזכה במדליית זהב במשחקים האולימפיים בשחייה.

ג'ייסון ליזאק, שחיין יהודי-אמריקאי, אלוף אולימפי, אלוף עולם ושיאן ב- 100 מ' חופשי. ליזאק שותף לשיאים העולמיים במשחי שליחים 4x100 מטר חופשי ביחד עם מייקל פלפס, גארט וובר-גייל,  שהשתתף במכביה ה-19 וקאלן ג'ונס, ו- 4x100 מטר מעורב. באולימפיאדת בייג'ינג (2008) זכה ב- 3 מדליות, שתיים מהן זהב. ליזאק הוא גם אלוף ושיאן מכביה ל100 מ' חופשי, הדליק את לפיד המכביה ה-18. 

לני קרייזלברג, שחיין יהודי-אמריקאי, אלוף אולימפי בעל 4 מדליות זהב: אלוף עולם ושיאן עולם במשחי 100 מ' גב. קרייזלברג  הוא גם אלוף ושיאן מכביה ל100 מ' גב, השתתף במכביה ה-16.

פביאן ז'ילו, שחיין יהודי-צרפתי, אלוף אולימפי. ז'ילו זכה במדליית כסף במשחה 4x100באולימפיאדת 2008, ובמדליית זהב במשחה 4x100 באולימפיאדת 2012 בלונדון. ז'ילו לא יתחרה בתחרויות השחייה במכביה, אבל יגיע לישראל לטקס הפתיחה.

 במהלך טקס פתיחת המכביה:

7 ספורטאים יהודים מובילים ישתתפו בהדלקת לפיד המכביה (לפי סדר א"ב):

אורי ששון

אנתוני ארווין

ירדן ג'רבי

מורן סמואל

נטע ריבקין

עמרי כספי

פביאן ז'ילו

תחרויות הספורט במכביה: במכביה ה- 20 יתקיימו תחרויות ב- 40 ענפי ספורט (לעומת 28 במשחקים האולימפיים) ובין היתר ב- 2 ענפי ספורט חדשים: לקרוס וברידג'.

התחרויות יתקיימו בכל ענפי הארץ, בלמעלה מ- 120 מתקנים ב- 68 קומפלקסים.

התחרות הגדולה ביותר היא הכדורגל עם 1,401 ספורטאים מ- 20 מדינות. לאחר מכן השחייה עם 712 שחיינים/ות מ- 34 מדינות, הטניס עם 537 טניסאים מ- 35 מדינות וכדורסל עם 466 כדורסלנים/יות מ-13 מדינות.

אחת התחרויות המרתקות במכביה היא תחרות המכבי מן, מה משתתפים מתחרים בארבע תחרויות, ריצת חצי מרתון, תריאטלון, רכיבה ושחיה במים פתוחים. בתחרות ישתתפו 140 ספורטאים מ-19 מדינות.

ענפים פראלימפיים: כדורסל כיסאות גלגלים, טניס שולחן ושחייה.

כפר הנוער בחיפה: לכבוד המכביה הוקם בחיפה כפר הנוער הספורטיבי ( HUB) במתחם שבין הספורטן לגן הקונגרסים, במבואות הדרומים של העיר חיפה. במהלך משחקי המכביה ישהו בו כ-2,000 בני נוער מרחבי העולם. מדובר בסדר גודל של כ-30 אלף לינות וכ-50 אלף ארוחות.

במהלך ימי המכביה יתקיימו בכפר הנוער פעילויות ואירועים משותפים לספורטאי המכביה ולבני הנוער מצפון הארץ.

המכביה וצה"ל: במשך השנים נרקם שיתוף פעולה צמוד בין צה"ל למכביה. צה"ל יארח את ספורטאי המכביה בבסיסיו, יפגיש אותם עם חיילי צה"ל, ישלב חיילים בודדים מהמדינות השונות בפעילויות המכביה, יאפשר הצצה וחיבור לערכים עליהם מושתתים הצבא והחברה הישראלית, ויאפשר השתתפות של חייל צה"ל בחלק מהטקסים והאירועים.

אירועים מרכזיים שיתקיימו במהלך ימי המכביה, אשר יהיו פתוחים לקהל הרחב:

7 ביולי 2017 – קבלת שבת ראשונה: מתחם התחנה בירושלים ונמל תל-אביב

קבלת שבת מיוחדת במינה תיערך במתחם תחנת הרכבת הישנה של ירושלים ובנמל תל-אביב, ותהא הראשונה מתוך 2 סעודות שבת שהמכביה תארח.

7 ביולי 2017 – מסיבת רחוב בירושלים

עיריית ירושלים עורכת לכבודכם מסיבה ברחוב הכי משוגע וכיפי בעיר! כולם מוזמנים להצטרף אלינו לרחוב בן יהודה, לרקוד, להכיר חברים, להירגע ולאכול מהשווארמה והרוגעלך הכי טובים שיש למדינת ישראל להציע. הופעות חיות ינעימו את זמנכם ויקפיצו את כולם.

יום שישי ה7.7, משעות אחר הצהריים, רחוב בן יהודה, ירושלים.

9 ביולי 2017 – אירוע HUB

הHUB  מארח אירוע בסגנון ישראלי, עם מיטב האוכל הישראלי, המוזיקה והבידור. בואו לבלות בכפר האולימפי, גרסת המכביה, ה-HUB  .

כתובת: רחוב צביה ויצחק 1, ליד קאנטרי קלאב ספורטן, בין השעות 18:00-21:00 .

10 ביולי 2017 – מרוץ לילה של המכביה בירושלים

כל מתחרי המכביה מוזמנים להשתתף במרוץ לילי, ולבחור בין 3 מקצים: 5/10/21 קילומטר. 
הריצה תיערך ברחבי ירושלים ותסתיים במסיבה גדולה במתחם התחנה.

הזנקה בשעה 19:30.

12 ביולי 2017 – מסיבת אורות בחיפה

תתכוננו לערב מלא באורות וריקודים! כל ספורטאי מכביית הנוער מוזמנים למתחם הספורט למסיבה נוצצת במיוחד. להקת מיומנה ודי ג'יי סקאזי המצליח יקפיצו אתכם בהופעה חיה, אוכל ושתייה יסופקו במקום ע"י המכבייה, ואמנים של ציור גוף וקעקועים צבעוניים (אך זמניים) יצבעו אתכם בין ריקוד לריקוד. כל היותר – הרי זה משובח!

המסיבה תיערך באצטדיון סמי עופר בחיפה, בשעה 19:00.

12 ביולי 2017 – טקס יקיר המכביה

אירוע יקיר מכבי מציין תרומה משמעותית של אנשים אשר עשו רבות לאורך השנים, למען תנועת מכבי ולמען העם היהודי בתפוצות ובישראל. בלי אנשים חשובים אלו, לא היינו חוגגים כאן היום את המכביה ה-20.

השנה נקיים את האירוע במוזיאון תל אביב לאמנות, ומרכיבי האירוע השונים יהיו ברוח אמנותית. זו תהיה הזדמנות לשמוע את סיפור העשייה של יקירי מכבי לשנה זו, להתרשם מרוחב היריעה ומהמגוון המרשים של העושים במלאכה ולקבל השראה להמשך הדרך.

האירוע יתקיים באגף החדש של מוזיאון תל אביב, בשעה 19:30.

13 ביולי 2017 – מסיבת רחוב אורבנית

המכביה בשיתוף מגזין Time Out Tel-Aviv מארגנים לכם מסיבת רחוב בלתי נשכחת. רחובותיה העתיקים של יפו יקומו לתחיה ויציגו גלריות פתוחות, תערוכות של אמנים מקומיים ואירועי ספיד-דייטינג. בואו למסיבת הרחוב שלנו ותחגגו עם החבר'ה של תל אביב!

המסיבה תתקיים בעיר העתיקה של יפו, 18:00-23:00.

13 ביולי 2017 – טקס בר/בת מצווה בכותל המערבי

עבור אותם אנשים שטרם הייתה להם הזדמנות לחגוג בר\בת מצווה, האירוע הזה במיוחד בשבילכם! זוהי מסורת חדשה יחסית במכביה, שמאפשרת לכם לחקור את השורשים היהודיים שלכם במקום הכי יהודי שיש. המכביה מארגנת שני אירועי בר\בת מצווה: הראשון ייערך ב-13.7, השני ייערך ב-17.7. כולם מוזמנים לבוא ולחגוג! 

לכבוד המאורע יתקיים טקס מיוחד במינו בכותל המערבי שבעיר העתיקה של ירושלים. אם אי פעם חלמתם לחגוג את בר\בת המצווה שלכם בכותל המערבי – זו ההזדמנות המושלמת!

14 ביולי 2017 – יום הנוער בתל-אביב

הספורטאים של המכביה הצעירה מוזמנים לחוות יום שלם גדוש בחוויות תל אביביות, ממש כמו תל אביבים אמיתיים. בין הפעילויות: הירגעות על החוף, ביקור בשוק, וטעימה מן האוכל המשובח ביותר שיש לתל אביב להציע.

אוטובוסים יצאו בשעות בוקר מה-HUB  שבחיפה. כנראה שאחרי היום הזה, לא תרצו לחזור...

14 ביולי 2017 – קבלת שבת שנייה: מתחם התחנה בירושלים ונמל תל-אביב

15 ביולי 2017 – גמר הוקי קרח!

לכבוד המכביה ה-20 ולראשונה בתולדות העיר, עיריית ירושלים הקימה אולם הוקי קרח מקצועי ויחיד מסוגו בארץ, אשר יאפשר קיומן של תחרויות בענף זה גם בעיר הבירה.

בואו לצפות בנבחרות ההוקי המובילות, בקרב על הזהב! משחק המאסטר'ס ייערך ב-14.7, ומשחק הפתיחה ב-15.7.

כל המשחקים ייערכו באצטדיון פיס-ארנה.

16 ביולי 2017 – משחקי הגמר בכל ענפי הספורט הקבוצתיים 

17 ביולי 2017 – טקס סיום המכביה

רשמו ביומנים: 17 ביולי- טקס הנעילה של המכביה ה2-0. לרגל האירוע יהיה מופע ענק, מלא קצב ואנרגיות שילוו את עשרת אלפים הספורטאים לעוד זמן רב לאחר מכן.

המופע יהיה מסיבה מטורפת, עם לב וערכים, תחת הכותרת Higher. Better. Together.. איך אפשר לשאוף הכי גבוה, להשיג את הכי טוב, אבל הכי ביחד שאפשר, לצד ערכי העם היהודי, הציונות, וערכי מכבי? זהו האתגר הגדול ביותר, שיבוא לידי ביטוי בספורט, בתמונות האקסטרים מהמשחקים הגדולים, בעבודה הקשה והכי חשוב- בחיבור של 80 המדינות ללב אחד. הטקס ייערך בלטרון, שעה 19:00.

תמונות: ארנון בוסאני , תמונה בגוף הכתבה-  מימין לשמאל: אורי ששון, יוסי שרעבי, אמיר פלד, ניר ברקת, יאיר המבורגר, נטע ריבקין, אלחנן שפירא, רמי לוי ואריק זאבי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה