פרופ' אשר כהן נבחר לנשיא הבא של האוניברסיטה העברית בירושלים



חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, בראשות מיכאל (מיקי) פדרמן, יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, בחר בפרופ' אשר כהן לנשיאה הבא של האוניברסיטה העברית. פרופ' כהן מחליף את פרופ' מנחם בן-ששון שהוביל את האוניברסיטה במשך 8 שנים

פרופ' אשר כהן נבחר לתפקיד לאחר כהונה של 5 שנים בתור רקטור האוניברסיטה ויחל בתפקידו  החדש ב 1.9.2017.

כרקטור, פרופ' אשר כהן,  הוביל תהליכים משמעותיים רבים באוניברסיטה הכוללים גיוס מיטב החוקרים בארץ ובעולם לשורותיה, פתיחתן של תכניות לימוד רבות חדשות, ריענון תכניות הלימוד הקיימות וכן פיתוח תהליכי עומק לשיפור מתמיד של הלמידה עבור הסטודנטים באוניברסיטה בשיתוף אגודת הסטודנטים.

פרופ' כהן סיים תואר בוגר בכלכלה ותואר מוסמך ודוקטורט בפסיכולוגיה, כולם באוניברסיטה העברית. לאחר מכן, יצא ללימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת אורגון בארה"ב וכיהן בתור מרצה בכיר באוניברסיטת אינדיאנה. בתחילת שנות ה-90 שב למחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית ובמקביל מילא מגוון תפקידים ניהוליים בהם ראש ארגון הפרופסורים באוניברסיטה. בין השנים 2008-2012 כיהן פרופ' כהן בתפקיד ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה ולאחר מכן מונה לתפקיד רקטור האוניברסיטה, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.

פרופ' כהן הוא חוקר בתחום המדעים הקוגניטיביים. מחקריו מתמקדים בקשרים שבין מערכת התפיסה האנושית למנגנוני התגובה של האדם, במצבים בהם נדרשת תגובה מוטורית מהירה במיוחד. במסגרת מחקריו פיתח פרופ' כהן, בין היתר, מודל תיאורטי המנבא בהצלחה באילו מצבים ביצוע שתי מטלות במקביל כרוך בירידת יכולת ובאילו לא.

לבקשת הנשיא הנכנס הפרופ' אשר כהן ויו"ר חבר הנאמנים, מיכאל (מיקי) פדרמן, מינה חבר הנאמנים את פרופ' מנחם בן-ששון לנגיד האוניברסיטה העברית. הנגיד ימלא תפקידים, שיתואמו עם הנשיא מעת לעת, בעיקר בתחום הקשרים עם תורמים ושוחרים מרכזיים וכן עם גורמי ממשל בארץ ובעולם, לקדום תוכניות הפיתוח של האוניברסיטה

 יו"ר חבר הנאמנים מיכאל (מיקי) פדרמן, בירך על החלטות חבר הנאמנים ואיחל הצלחה לפרופ' אשר כהן והודה לפרופ' מנחם בן ששון. פדרמן: " פרופ' אשר כהן יוביל את האוניברסיטה בשנים הקרובות להצלחות אקדמיות נוספות ואני מודה לפרופ' מנחם בן ששון בתום שתי תקופות כהונה, על תרומתו הרבה לאוניברסיטה העברית בבניית מעמדה המוביל בארץ ובעולם וימשיך לתרום בתפקידו כנגיד".

 

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה