שערי צדק: גישה חדשנית לשחזור שד



בשורה לנשים שעברו כריתת שד: גישה חדשנית וייחודית בארץ לשחזור שד באמצעות שומן עצמי

בשנתיים האחרונות החלה המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שערי צדק להשתמש בטכניקה חדשה לשחזור שד באמצעות שומן עצמי בקרב נשים שעברו כריתת שד לאחר שחלו בסרטן השד.

השיטה החדשנית באמצעות מכשיר הנקרא BRAVA מקצרת את זמן הניתוח, כמעט ללא תופעות לוואי ומתאימה גם לנשים שעברו הקרנות. המחלקה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק הנה היחידה בישראל המבצעת שחזור שד בגישה זו.

סרטן השד הינו הגידול הממאיר הנפוץ ביותר בקרב נשים. אחת מ- 7 נשים מאובחנת עם סרטן השד.  חשיבות שחזור השד לאחר כריתה היא גבוהה מאד לשמירה על מראה הגוף ותחושת שלמותו.

השחזור הנפוץ ביותר בעולם וגם בישראל הוא על ידי שימוש במשתלים, בדומה להגדלת שדיים אסתטית. ישנם מצבים בהם לא ניתן לבצע שחזור על ידי משתלים ולעתים גם האישה מעדיפה שחזור טבעי ולא באמצעות גוף זר. גישה חדשה מאפשרת שחזור שד באמצעות שומן אוטולוגי, שנלקח מאזורי גוף שונים (כגון: ירכיים ובטן), ומוזרק לאזור כריתת השד לצורך יצירת רקמת "שד" חדשה.

ד"ר יואב גרונוביץ, מומחה לכירורגיה פלסטית, ומי שהשתלם בגישה ניתוחית זו בארה"ב מסביר: "כדי לאפשר הזרקת כמות שומן רבה ולצורך בניית השד מחדש נדרשת הכנה של אזור השד לקליטת השומן – יצירת חלל ובו כלי דם חדשים. קרקע טובה זו יכולה לאפשר שחזור שד שלם באמצעות שומן בלבד. התוצאה האסתטית מאפשרת שד נטול צלקות, למעט צלקת הכריתה, במרקם ובמראה הדומים מאד לרקמת השד הטבעית".

תהליך ההכנה מבוצע באמצעות ה BRAVA, מכשיר ואקום חיצוני שמולבש בהתאמה על גבי החזה באזור הכריתה, ובו צריכה האישה להשתמש כהכנה לפני ניתוח נטילת השומן והזרקתו.  היתרונות בסוג שחזור זה רבים: הניתוח עצמו קצר ופשוט, וכמעט נטול תופעות לוואי, התוצאה מיטבית, הניתוח מתאים לכל המצבים כולל מצבים לאחר הקרנות ונזקים קשים לרקמה.

"אמנם בשחזור מסוג זה נדרשת האישה להשתמש במכשיר ה-BRAVA במשך כשבועיים-שלושה לפני הניתוח במשך מספר שעות בכל יום, מה שכרוך באי נוחות מסוימת. אך היא מרוויחה ניתוח נטול צלקות, תוצאה מיטבית ללא שתל ומראה יותר אסתטי ביחס לאלטרנטיבות המקובלות. בנוסף, השיטה מתאימה לכל אחת, גם לנשים שעברו הקרנות ונאלצות לעבור שחזור שד ע"י ניתוחים  מסובכים יותר כגון: העברת רקמות  מהגב  או הבטן לחזה מדובר בשחזור מאוד נוח שחוסך מהמטופלת זמני אשפוז והחלמה ארוכים בשונה מהטיפולים המוצעים והתוצאות מצוינות ", מסביר ד"ר גרונוביץ' לגישה ניתוחית זו ולשימוש ב BRAVA יש דרישה גדלה והולכת ברחבי העולם גם בתחום הניתוחים הפלסטיים האסתטיים. יותר ויותר נשים בעולם מבקשות לעבור הגדלת שדיים אסתטית באמצעות שומן עם מכשיר ה BRAVA.

"המחלקה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק עדיין לא מייעדת את המכשיר לשימוש זה אלא רק לנשים שנאלצו לעבור כריתת שד לאחר שאובחנו עם סרטן השד אך, אין ספק שבעתיד הקרוב לאור הביקוש הרב, נבצע גם הגדלות שדיים באמצעות שומן עם מכשיר ה BRAVA", מדגיש ד"ר גרונוביץ.

תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה