בונים מלגוֹ את ירושלים של כולנו



דגם של העיר מעשרות אלפי קוביות לגו יבנה ע"י התושבים ביום ירושלים

ביום רביעי הקרוב - יום ירושלים, בין השעות 16:00-21:00, בתחנת הרכבת הקלה של כיכר הדוידקה בירושלים, יבנה ע"י תושבי העיר דגם של העיר מעשרות אלפי קוביות לגו. הפרויקט שהוא חלק מ"יום ירושלמי: יום האחר", מקדם יוזמות חברתיות-סובלניות בירושלים והוא נערך בשיתוף הקרן לירושלים, סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, חברת לגו, המרכז הבין-תרבותי לירושלים והפדרציה היהודית של ניו יורק.במהלך האירוע יתבקשו המשתתפים והמשתתפות לבנות מעשרות אלפי קוביות בצבעים שונים, חלקן בזהב, מבנים, קיימים, או מדומיינים, הקשורים בעיניהם לירושלים. וכך חילונים, חרדים, ערבים יהודים, ילדים ומבוגרים ישתפו פעולה ויושיטו יד כדי לבנות את ירושלים היודעת להכיל את כולם.

לדברי חגי אגמון-שניר, מנהל המרכז הבין-תרבותי לירושלים: "כשאנשים מכל הדתות, העדות, הגילאים והמינים יושבים יחדיו ומשתפים פעולה בבנייה בלגו, או בכל דבר אחר, החומות נשברות והם מבינים ש"האחר" הוא בדיוק כמותם. אנחנו קוראים לכל תושבי העיר ולכל "הלגואיסטים" להגיע ולסייע ולבנות יחדיו עיר של סובלנות מלגו". ירון רביד מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים: "כמו בכל השנה ובמיוחד כעת, לרגל חגיגות ה-50 שנה לשחרור ירושלים, סיטיפס גאה לקחת חלק בפרויקטים החברתיים המתקיימים בעיר. "יום ירושלמי: יום האחר" הוא עוד הזדמנות נפלאה לקרב בין אנשים ולבבות ע"י מגוון פעילויות צבעוניות בתחנות הרכבת הקלה וברחבי העיר. הפעילות של בניית דגם ירושלים גדול מלגו ע"י הציבור הרחב בתחנת הדוידקה הוא חגיגה של אחדות כפי שהרכבת עצמה מאחדת ומחברת בתוך העיר. סיטיפס תמשיך לקחת חלק פעיל בחיי הקהילה בעיר, לחבר בין שכונותיה והתושבים הגרים בה. בשמי ובשם כל עובדי הרכבת הקלה אני מאחל לכולם יום ירושלים שמח."

מידע על יום ירושלמי: יום האחר: עשרות ארגונים, פעילים ואקטיביסטיות אוהבי ירושלים, ייקחו חלק במיזם של המרכז הבין-תרבותי בירושלים, היוצר רצף של כשמונים אירועים ופעילויות במקומות ואתרים ברחבי העיר, במטרה לחזקם מעורבות וסובלנות בהשתתפות קהילות, ארגונים ופעילים ופעילות חברתיים. בקטמונים יתקיים פסטיבל "חוכמת השכנות" המעניק במה למשאלות, רעיונות, סיפורים ומיומנויות של תושבי הקטמונים מעדות וגילאים שונים; הפועל קטמון תערוך את טורניר הגמר של ליגת השכונות לבּנות, בה מתחרות קבוצות של יהודיות, ערביות, דתיות ; ביקור בבית חרדי; מופע משותף של שחקנים יהודים וערבים על גג בעיר העתיקה; הקהילה האתיופית פותחת בתים לביקור ועוד

http://www.jerusalemtolerance.org/ או בפייסבוק "ירושלים סובלנית".

יונתן סינדל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה