ל"ג בעומר בשכונות ירושלים



למעלה משלושים מדורות קהילתיות נערכו במהלך החג

היומיים האחרונים היו עמוסי מדורות ברחבי נווה יעקב, שמואל הנביא, סנהדריה והשכונות הסמוכות, עם קיומן של למעלה משלושים מדורות.

המנהל הקהילתי נווה יעקב והמנהל הקהילתי אשכולות מבית החברה למתנסים הארצית עמלו בשבועות האחרונים על ארגון והכנת המדורות, עמדו בקשר רציף מול עיריית ירושלים וסייעו לתושבים בהנחיות לאיסוף הקרשים, לניכוש העשבים ולהסדרת השטח להדלקת המדורות, בכדי שיערכו במקומות בטוחים, הרחק ממבנים לא בסמוך לחוטי חשמל ועוד.

מנהל קהילתי נווה יעקב, אשר ליווה את המדורות בשכונתו, סייר בין המדורות עם רכב מקושט אורות אשר השמיע מוסיקה וחילק לילדים הרוקדים טרופיות, עד אמצע הלילה. לצד זאת, בצהרי היום, אלפי ילדי השכונה השתתפו בהפנינג שנערך חינם במתחם פארק פטרי שבמרכז השכונה. במסגרת הפעילות, התקיימו סדנאות יצירה, הפרחת בועות סבון, סדנת בובות תאטרון ועוד. דסי גורדון, מנכ"לית המינהל, סיפרה כי "לפני כל פעילות, בפרט בסדר גודל כמו בל"ג בעומר, אנו צופים ונערכים לפעילות עבור אלפי משתתפים- הורים וילדיהם. אנו מקפידים להיערך יחד עם הצוות לפרטי פרטים, החל מהכנת תמהיל של תחנות ואטרקציות המתאימות לטווח רחב של גילאים ועד ליצירת תוצרים שישמשו כמזכרת בבית המשתתפים. כל הפעילות נעשית בתיאום עם משטרת ישראל ומוגשת עזרה ראשונה במידת הצורך. העבודה היא קשה ומאומצת אך התוצאה ואלפי המשתתפים מצדיקים את הפעילות."

לשם קיום המדורות, חברי מועצת העיר ירושלים נרתמו לעזור ולתקצב את הפעילות, ביניהם הרב אליעזר ראוכברגר יו"ר סיעת דגל התורה במועצת העיר והרב פיני עזרה מסיעת מורשת המזרח.

לצידם, במנהל הקהילתי אשכולות, המלווה שמונה שכונות, ביניהם שמואל הנביא, החומה השלישית, רמת אשכול וסנהדריה, ליוו במוצאי שבת למעלה מעשרים מדורות, סייע בארגון הפעלות במדורות, באיסוף הקרשים ובארגון כיבוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה