מפקחי משרד החקלאות חשפו הלילה בירושלים 33,000 ביצים שהוברחו משטחי הרשות



מפקחי משרד החקלאות חשפו הלילה בירושלים 18,000 ביצים שהוברחו משטחי הרשות הפלשתינית ואוחסנו בתוך בית כנסת

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פעלו הלילה בירושלים במטרה לאתר מחסני ביצים, החשודות כביצים שמקורן בשטחי הרשות הפלשתינית. במהלך הפעילות נכנסו מפקחי היחידה לבית כנסת בעיר, ומצאו בתוכו 18,000 ביצים המאוחסנות במחסן מאולתר בתוכו. מבדיקה ותחקור ראשוני, עולה כי הביצים הוברחו משטחי הרשות הפלשתינית ואוחסנו במקום במטרה לשווקן לציבור בירושלים. כל הביצים אשר נתפסו סומנו בחותמות מזויפות הנושאת שם מכון מיון קיים. הביצים הועברו להשמדה, וכנגד החשוד, תושב ירושלים בשנות ה- 40 לחייו, נפתחו הליכים משפטיים.

באירוע נוסף הלילה תפסו מפקחי המשרד 15,000 ביצים שהובלו בתוך רכב במחסום עוטף ירושלים. מבדיקה ותחקור ראשוני, עולה כי הביצים הוברחו משטחי הרשות הפלשתינית והובלו במטרה לשווקן לציבור בירושלים. כל הביצים אשר נתפסו סומנו בחותמות מזויפות הנושאת שם מכון מיון קיים. הביצים הועברו להשמדה, וכנגד החשוד, חייל תושב ירושלים, נפתחו הליכים משפטיים.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מפקחי המשרד פועלים בימים האחרונים בכדי לאתר ולסכל ניסיונות הברחת ביצים מהרשות הפלשתינית. אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה לקראת חג הפסח, המתאפיין בצריכה מוגברת של ביצים. רק ביומיים האחרונים תפסנו 33,000 ביצים שמקורן בשטחים".

עוד מוסיף קליגר: "משרד החקלאות פועל באופן מתמיד בכדי לאכוף ניסיונות הברחה ומכירה של מוצרים מן החי שאינם תחת פיקוח. אני רוצה להסב את תשומת לב הציבור כי משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה".

במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש מוצרים מן החי במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף. כמו כן, במשרד מבקשים להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות.

תמונות: משרד החקלאות  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה