ילדי ירושלים אומרים תודה למי ששומר עליהם בדרכים



אלפי מתנדבי עמותת אור ירוק, אשר מקיימים מעשים טובים בכל ימי השנה, מציינים את יום המעשים הטובים, שמתקיים היום (ג') בפעילות מיוחדת בגני הילדים בישראל

הפעילות מתקיימת במסגרת תכנית "זה"ב בגן", המופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך. בנוסף משתתפים גם סטודנטים מתכנית פר"ח ובנות השירות הלאומי-אזרחי.

זו השנה החמישית שבמסגרת התכנית "זה"ב בגן" של העמותה נרתמת עמותת אור ירוק לפעילות יום המעשים הטובים, אותה יוזמת עמותת "רוח טובה". במסגרת הפעילות, יוצאים למעלה מ- 1,700 מתנדבי תכנית זה"ב בגן של עמותת אור ירוק למאות גני ילדים בכמאה יישובים בכל רחבי הארץ בכדי להעביר פעילות מיוחדת לילדים בנושא בטיחות בדרכים. בין המקומות בהם מתקיימת פעילות זו גם ירושלים.

השנה, המסר המרכזי של הפעילות הוא "אקטיביזם חברתי בדרכים", מתוך אמונה שגם ילדי הגן יכולים לגרום לאחרים – לחבריהם, בני משפחותיהם ואנשים אחרים אתם הם נפגשים – לפעולה וללקיחת אחריות בדרכים. במהלך הפעילות, מסבירים המתנדבים לילדים, כיצד הם יכולים לגרום לאחרים לעשות מעשים טובים בדרכים ולשמור על הכללים.

בנוסף, מוזמנים הילדים לבחור אדם שהם מעוניינים לומר לו תודה על משהו שהוא עושה למען הבטיחות בדרכים של הילדים, למשל מקפיד שהילדים יחגרו חגורת בטיחות, יחבשו קסדה, יעברו במעבר חציה ועוד. כל ילד מספר בתורו למי הוא מודה והילדים אף חושבים על סיסמא שמתאימה בעיניהם ליום המעשים הטובים בהקשר של בטיחות בדרכים.

תכנית זה"ב בגן (זהירות בדרכים), היא תכנית ארצית להתנדבות, אשר מפתחת ומרחיבה את מעורבות הגמלאים, בגני ילדים. התכנית מופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך.

במסגרת התכנית מגיע כל מתנדב, בכל שבוע לגן ילדים ומסביר לילדים על נושאי זהירות בדרכים. הפעילות מתבצעת באמצעות כרטיסיות, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה. המתנדבים מהווים דמויות משמעותיות עבור הילדים, הם משמשים מודל לחיקוי והערכה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום, הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להוריד את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים. יום המעשים הטובים הוא יום החשוב לציון. אנו מודים לאלפי מתנדבי העמותה אשר פועלים בכל ימות השנה ותורמים למאבק בתאונות הדרכים".

 

תמונה: אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה