הושג הסדר פשרה בין האוניברסיטה העברית, ההסתדרות הרפואית ובית החולים הדסה



בדיון שנערך השבוע בבית הדין לעבודה בירושלים, בהשתתפות נציגי האוניברסיטה העברית, נציגי הר''י והנהלת בית החולים הדסה, הושגו הסדרי פשרה בין כל הצדדים שקיבלו תוקף של פסק דין

במסגרת ההסדר בין הדסה לאוניברסיטה העברית, הוחלט כי הצדדים ישבו למשא ומתן, במסגרתו ייפתח מחדש הסכם הסינוף החריג שנחתם בין נשות הדסה לאוניברסיטה בשנת 1963. 

עוד הוחלט, כי האוניברסיטה תחזיר זמנית להדסה את מיליון השקלים אותם קיזזה באופן חד צדדי, ובית החולים  מצדו יבטל את חמישים ושניים מכתבי הפיטורים אותם שלח לרופאים המלמדים בפקולטה לרפואת שיניים.

 
גם אל מול ההסתדרות הרפואית הושגה התקדמות משמעותית. בהחלטה שקיבלה תוקף של פסק דין, הוחלט כי הצדדים, באמצעות המגשר פרופ' גיא מונדק, ייכנסו למשא ומתן בכל המחלוקות הקיימות ביניהם, לרבות שינוי הסכם הסגל האקדמי. על פי ההסדר המתגבש, הדסה תאשר מינויים אקדמיים שהוקפאו בשנה האחרונה ביחס של  1:0.675 לכל פורש. זאת אומרת, על כל עשרה פורשים ימונו או יקודמו 6.75 תקנים אקדמיים חדשים. כבר על פי ההסדר הזמני  צפויה הדסה להפחית בגירעון האקדמי שלה. מדובר בהישג משמעותי כיוון שעד כה סירבה ההסתדרות הרפואית לפתוח ולדון בהסכמי הסגל האקדמי. ההסתדרות הרפואית מצידה תסיר את איומי ההשבתה לתקופת המשא ומתן, הצפויה להימשך שישה חודשים, ותאפשר עבודה סדירה בבית החולים ובבתי הספר האקדמיים, ללא שיבושים.
 
לדברי פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ''ל הדסה, "מדובר בהישגים משמעותיים וחשובים הפותחים ערוץ תקשורת והידברות בין כל הצדדים, באופן שיאפשרו פתרון בהסכמה. הסכם הסינוף והסכם הסגל האקדמי יצרו להדסה גירעון של 70 מיליון ש''ח בשנה, נטל כלכלי כבד שהדסה לא יכולה לעמוד בו. אני שמח כי כל הצדדים מבינים זאת ומוכנים לדון בפתרונות אם במסגרת הליך גישור או בהליך משא ומתן בין כלל המעורבים בנושא האקדמי. הדסה מקווה כי כעת, משנעשו צעדים בוני אמון, תפעיל ההסתדרות הרפואית את מלוא כובד משקלה ותגיד את דברה באופן ברור שאינו משתמע לשני פנים, שאין מצב שבמדינת ישראל רופאים ינטשו חולים באופן מאורגן ובכך תביע דעתה אל מול איומי הנטישה המאורגנת של צוות רופאי ההמטואונקולוגיה ילדים ותפעל לסייע להשיבם לעבודה במחלקה".
 
פרופ' רוטשטיין ביקש להבהיר כי מגילת הדסה, כפי שפורסמה ברבים, הוצאה מהקשרה הפורימי ואם מישהו חש נפגע מפרסומה, הוא מצר על כך.

תמונה: אבי חיון  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה