הועדה המחוזית אישרה את תכנית מתחם כי"ח בירושלים



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים שבמינהל התכנון, אישרה תכנית במתחם כי"ח בירושלים במסגרתה תוספת של 184 יחידות דיור, מתוכן 44 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף אושרו במסגרת התוכנית 70 חדרי מלו

התכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-8 דונם, והיא ממוקמת בתחום שבין שוק מחנה יהודה, רחובות כי"ח, אגריפס ומתחם עץ חיים. לאורך הרחובות המקיפים את המתחם ייבנה קומפלקס המשלב מסחר בקומות הקרקע, ומעליהן ייבנו שני מגדלי מגורים בגובה של 24 קומות. תקן החנייה במתחם יישמר ויועבר לחניון תת-קרקעי בן חמש קומות שיוקם מתחת למתחם.  במסגרת התכנית יבוצע שימור למבנה ההיסטורי של בית הספר שעומד כיום ללא שימוש, והמבנה יוסב לבית מלון.

מתכננת המחוז, שירה תלמי, ציינה כי "מדובר בתכנית בעלת תרומה ניכרת להתחדשות ולפיתוח המרחב העירוני והציבורי, בדגש על החייאת מרכז העיר ירושלים. התכנית נותנת מענה לצרכי הפיתוח של העיר תוך שימוש בעירוב שימושים והשתלבות במרקם הבנייה הקיים".

התכנית מאפשרת את פתיחת המתחם לציבור, תוך יצירת חיבורים שיקשרו את השכונות הסובבות אל השוק הסמוך. הכיכר הנמצאת במרכז המתחם תיצור מרחב ציבורי פתוח המתחבר למוקדים העירוניים המרכזיים בהם שוק מחנה יהודה, ציר יפו של הרכבת הקלה, רחוב אגריפס רחובות כי"ח וכיכר הדוידקה.  

התכנית תוכננה ע"י האדריכל איאן באדר ממשרד PCF & Partners בשיתוף האדריכל מנדי רוזנפלד. את התכנית יזמה חברת מחנה יהודה נדל"ן. 

מצ"ב הדמיות באדיבות: אדריכל איאן באדר ממשרד PCF & Partners.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה