הצלם דוד רובינגר הלך לעולמו



צלם העיתונות, דוד רובינגר הלך לעולמו בגיל 92. רובינגר היה חתן פרס ישראל לתקשורת ומי שתיעד רגעים היסטוריים בתולדות המדינה, אחת מתמונותיו המפורסמות היא תמונת הצנחנים המפורסמת בכותל

דוד רובינגר נולד בשנת 1924 בווינה בירת אוסטריה. לאחר האנשלוס (1938) סולק מבית הספר התיכון בשל יהדותו. אביו נכלא במחנה הריכוז דכאו והוא עבר עם אמו להתגורר ברובע היהודי. בסתיו 1939 הצליח לעלות לארץ ישראל כחבר תנועת "השומר הצעיר" בסיוע עליית הנוער והתגורר בקיבוץ בית זרע. עם הגיעו לגיל 18 התגייס לבריגדה היהודית ושירת בצפון אפריקה ואירופה (1942-45). שם הכיר עם תום המלחמה את אנני, ניצולת השואה, נשא אותה לאשה והביאה ארצה.

את מצלמתו הראשונה, מסוג 'ארגוס', קיבל ב- 1945 כמתנת פרידה מחברה בפריז, והחליט להיות צלם עיתונות. מ-1951 החל לעבוד כצלם עיתונות - תחילה בעיתון "העולם הזה", אחר כך ב"ידיעות אחרונות" ובהמשך כצלם "טיים לייף" בארץ.  בין תמונותיו המוכרות תצלום הצנחנים בכותל לאחר מלחמת ששת הימים ותמונת ראש הממשלה בגין ישן במטוס.

עם הישמע הידיעה על פטירתו של רובינגר, ספד לו מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן: "דוד רובינגר הותיר את חותמו על אלבום התמונות של מדינת ישראל באלפי תצלומים אייקוניים שעיצבו את הנרטיב הישראלי. לאורך השנים היו ללע"מ ולרובינגר שיתופי פעולה רבים, וניתן למצוא כמה מתצלומיו המפורסמים באוסף התצלומים הלאומי של לע"מ. רובינגר שהיה אחד מגדולי המתעדים של מדינת ישראל, נחשב לבן ממשפחת לע"מ, וביום עצוב זה כולנו מרכינים את ראשנו על לכתו של צלם מדור הנפילים".  

 

תמונה: נטי שוחט/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה