"ישנם סטודנטים שנמצאים בארון ואינם מרגישים בנוח לדבר על זה"



אבי מרציאנו, חבר מועצת אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה, השתתף כנציג הלהט"בים ביום הלהט"ב 2017, שנערך בכנסת לציון זכויות הקהילה הגאה

אבי מרציאנו, בן 25, חבר מועצת אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה, החי בזוגיות עם בן זוג מזה כשנתיים, השתתף בשבוע שעבר ביום הלהט"ב, שהתקיים בכנסת ובמהלכו נערכו בוועדות הכנסת דיונים בזכויות הקהילה הגאה ובמצבה, בהשתתפות נציגי ונציגות הקהילה הגאה. יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים, לילך חייבי מנחם, השתתפה אף היא עם מרציאנו בדיוני הוועדה למעמד האישה ושוויון מגדרי, שדנה בנושא: "אתגרים וסוגיות בהורות נשית חד מגדרית", בדיוני ועדת הרווחה בנושא העוני והתקציבים המוקדשים לטיפול בו ובכינוס השדולה בכנסת למען האוכלוסייה הלהט"בית.

מרציאנו, אקטיביסט בנושא דימוי הגוף בתוך ציבור הלהט"בי ומחוצה לו, פועל רבות על מנת לסייע לצעירים ולצעירות הסובלים מהפרעות אכילה – ברשתות החברתיות ובקבוצות של העצמת הגוף. "הייתי פעם ילד שמנמן, והגעתי למצב של אנורקסיה, ומאותו הרגע רדפתי אחר הגוף המושלם והרצון להיראות טוב. מהרגע שהשתחררתי מהצבא התחלתי לגבש את זהותי, ומאז שפגשתי את בן זוגי לפני כשנתיים הוא לימד אותי שזה בסדר להיות עם גוף קצת מלא, ואת המסר החשוב הזה אני מעביר  בכל מקום: ברשתות החברתיות ובקבוצות העצמת הגוף. בנוסף, אני גם מלווה בחורה אנורקסית בתהליך השיקום שלה. חשוב לציין שכל מה שקשור למחלות פסיכולוגיות כמו אנורקסיה לא נעלם אף פעם, וזו מלחמה שאתה נמצא איתה במאבק תמידי".

מרציאנו היה מראשוני הסטודנטים שהצטרפו לתא הגאה של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה. כחבר מועצה באגודה הוא פועל בשיתוף יו"ר האגודה לילך חייבי מנחם למען הציבור הלהט"בי של הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים באוניברסיטה הפתוחה ולקירוב הפריפריה בישראל. מרציאנו: "מי שדחפה אותי לעמוד על שלי ולדרוש מה שמגיע לי הייתה לילך, שעומדת מאחוריי והשיחות שלי איתה היו מאוד מדרבנות. היא עוזרת לי בכל מה שאפשר, ואני רואה בה ובעוד הרבה אנשים שתומכים בי ועוזרים לי כעמודי תווך, כי קשה לפעול בחברה האזרחית, וכמובן גם בן הזוג שתומך בי, גם כשאני חוזר הביתה בשעות הלילה המאוחרות, ומכין לי ארוחה חמה".

המטרה העיקרית של מרציאנו היא שהסטודנטים הגאים הלומדים מהאוניברסיטה הפתוחה יצטרפו לאחווה הסטודנטיאלית, שנחשבת לגוף המייצג של הקהילה הגאה מטעם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. מרציאנו: "הגיע הזמן שהאוניברסיטה הפתוחה והסטודנטים ידונו בנושא בהרחבה, יקיימו ימי עיון, פאנלים ומחקרים שנוגעים לאוכלוסייה זו. ישנם סטודנטים שעדיין נמצאים בארון ושאינם מרגישים בנוח לדבר ולהצהיר על זה. הרבה אנשים יחלקו עליי, אבל לדעתי האוכלוסייה הגאה צריכה להיפתח ולהיטמע בחברה הכללית ולא להיות מוגדרת כקהילה, וגם לא צריך לעשות מזה "אישיו". כך למשל, מצעד הגאווה עדיין הכרחי לקיימו כל עוד אין שוויון זכויות מלא, כולל נישואין אזרחיים ואימוץ ילדים. כמו ששירתתי בצבא ואני משלם מסים, מגיע לי לקבל זכויות ולהקים משפחה כמו כולם, אבל זה ייקח קצת זמן עד שזה ייצא לפועל".

עם זאת, מרציאנו, הפעיל פוליטית וחברתית ונמצא בקשר עם נבחרי ציבור, די אופטימי. "בשנים האחרונות עברו תקציבים רבים לאוכלוסייה הלהט"בית בתחומים כמו: אירועי תרבות, תמיכה בארגונים להט"בים ועוד, וזה דבר שלא נעשה לפני כן. יש גם אנשים דתיים, חרדים וערבים שקיבלו אותי בצורה ליברלית ולא עשו מזה עניין".


תמונות: באדיבות יח"צ 

 

 

 

 

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה