הגיעה למיון עם כאבי בטן והתברר שהיא בשבוע 41 להריון



מקרה נדיר ובלתי שגרתי אירע במיון 'טרם' במעלה אדומים. למיון הגיעה אישה כבת 37 כשהיא מתלוננת על כאבי בטן חריפים. עם הגיעה ולאחר לקיחת מדדים רפואיים הוכנסה האישה לבדיקות שם התגלה כי היא בשבוע 41 להריון למרות שסיפרה כי קיבלה וסת לפני שבועיים

האישה הכונסה לבדיקתו של רופא 'טרם' ד"ר בוריס זמסקי. בשלב התשאול סיפרה האישה לרופא כי היא סובלת מכאבי בטן חריפים ולא ידועה לה הסיבה. כששאל הרופא אם יכול להיות שהיא בהריון, השיבה האישה כי אך ורק לפני שבועיים הייתה לה וסת אחרונה, ועל כן שללה זאת מכל וכל. 

במהלך הבדיקה הרפואית שלל הרופא סיבות רפואיות אחרות, וחשד על פי הבדיקה הקלינית כי מדובר בהריון מתקדם. בבדיקות שנערכו לאישה כולל בדיקת אולטרה סאונד, הודגם באופן ברור כי האישה מצויה בשבוע 41 להריונה, וכי אפילו כבר פקעו המים.  האישה קיבלה את הבשורה בתדהמה והתקשתה להסביר איך לא חשה בכך. 
 
מייד לאחר מכן הופנתה האישה לבית החולים הדסה באמצעות אמבולנס, שם ילדה בשעה טובה בת לאחר שעות אחדות. 
 

 
ד"ר בוריס זמסקי הרופא שטיפל באישה במיון 'טרם' מספר כי "אמנם קראתי בספרים על מקרים כאלו, אבל טרם נתקלתי בעצמי במקרה כזה בעשרים שנותיי כרופא. האישה התעקשה שקיבלה מחזור אך לפני שבועיים אבל מייד באבחנה עלה בי החשד כי מדובר בהריון שהיא לא מודעת לו, ואכן האולטרה סאונד הוכיח זאת ללא ספק".

ד"ר אבישי מלכיאל, מומחה ברפואת נשים ומנהל המיון הגיניקולוגי ב'טרם' מסביר כי "מדובר בהחלט במקרה לא שגרתי. אולם הפרשות במהלך ההריון הן דבר שכיח, וכנראה שהאישה טעתה לחשוב שמדובר במחזור, ולא חשבה שמדובר בהריון. אילולי האבחנה המקצועית של ד"ר זמסקי במיון 'טרם', הייתה האישה עלולה ללדת בביתה בסיכון גדול".
תמונות באדיבות טרם  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה