נחנך ונפתח לתנועה כביש 21



הכביש יהווה ציר תנועה נוסף מדרום לכיוון בית חנינא, פסגת זאב ונווה יעקב. ההשקעה בהקמת הכביש עומדת על כ-80 מיליון שקלים

כביש 21 , הפרויקט התחבורתי בצפון ירושלים נפתח היום (ב') לתנועה במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט ונכבדים נוספים.

הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה מחבר בין כביש יגאל ידין (כביש 9) לבין צומת יקותיאל אדם-בית חנינא. אורכם של הקטעים שנפתחו עד כה בכביש 21 המצטרף למערך התחבורה בירושלים הינם כ- 3.5 ק"מ והם כוללים כביש דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל מסלול.

עיריית ירושלים פועלת מול משרד התחבורה ומשרד האוצר לתקצוב של הקטע הנוסף שיחבר את הקטעים שנפתחו עם המשכו המזרחי של רחוב סיירת דוכיפת (עבד אל חמיד שומאן) המתחבר לכביש 443. ההשקעה עד כה בפרויקט כביש 21 מסתכמת בכ-80 מיליון ₪ והעבודות בקטעים אלו נמשכו 3.5 שנים.                     

כביש 21 ישרת את כל התנועה של צפון ירושלים המתנקזת כיום לבית חנינא, ויקל באופן משמעותי על העומסים בצומת הגבעה הצרפתית ובצפון העיר.

כמו-כן, מהווה כביש 21 פתרון לתנועה מכיוון פסגת זאב למרכז העיר, שכן התנועה מכיוון זה תוכל כעת לנוע מבלי לחצות את צומת הגבעה הצרפתית, דבר שיוביל לחיסכון משמעותי ולצמצום הפקקים. בנוסף, ישרת הכביש את תושבי השכונות הסמוכות: בית חנינא, שועפט ורמת שלמה, יביא לשיפור זרימת התנועה באזור בכלל ולשכונות הצפוניות בפרט, ישפר את הנגישות אל השכונות הסמוכות ויהווה ציר תנועה נוסף מדרום לכיוון עטרות. 

פרויקט כביש 21 נוהל על ידי ינון מליחי מחברת עדי הדר. 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי: "כביש 21 מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שמקדם משרד התחבורה בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה, שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יקל משמעותית על העומסים בצפון העיר".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין: "פתיחת כביש 21 היא חלק מהתכנית לשיפור מערך התנועה והתחבורה בצפון העיר והכניסות לירושלים, אשר יביאו להקלה משמעותית בעומסי התנועה, יפחיתו בפקקי התנועה מצפון העיר למרכזה וינגישו את התנועה אל צפון העיר".

סגנית ראש-העיר, יעל ענתבי אמרה: "אני מודה לאגף תושי"ה בעירייה, לצוות תכנית אב ולחברת מוריה שהבינו את החשיבות של יציאה נוספת מפסגת זאב, שתעקוף את צומת הגבעה הצרפתית והקדימו את ביצוע החיבור ליקותיאל אדם. כולי תקווה שהכביש החדש יקטין את נפח התנועה בעוזי נרקיס ובצומת הגבעה הצרפתית".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה אמר: "אנו שמחים על השלמתו של כביש 21 ופתיחתו לתנועה. חברת מוריה שמחה להיות חלק מרכזי בתנופה המואצת של פיתוח התשתיות התחבורתיות בירושלים הן בצפון העיר והן בחלקה הדרומי. כביש 21 הינו חלק נוסף ממכלול ההשקעות התחבורתיות של עיריית ירושלים וחברת מוריה בצפון ירושלים ויסייע לזרימת התנועה באזור ובשיפור הנגישות אל השכונות הצפוניות בעיר".

 

תמונה מחנוכת הכביש, קרדיט: ששון תירם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה