שרת התרבות והספורט מירי רגב בפנייה לראש העיר: "מנע הרצאתה של מנכ"לית 'שוברים שתיקה' בגלריית הברבור"



שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה הבוקר מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בו היא מבקשת את התערבותו הדחופה למנוע את קיום הרצאתה של מנכ"לית ארגון "שוברים שתיקה", יולי נובק בגלריית ברבור שבעיר. בהנחיית ראש העיר יזומנו נציגי הגלריה לשימוע

במכתבה של השרה רגב לברקת נכתב כי ברביעי הקרוב מתכוננת להתקיים הרצאה בנושא "ההשפעה והמעורבות של מתנחלים בפעולות צה"ל בשטחים".

עוד נכתב כי "ארגון 'שוברים שתיקה' פועל לפגיעה בדימוי של מדינת ישראל ומצייר אותה בצבעים קודרים של מדינה לא מוסרית, הפוגעת באמצעות לוחמי צה"ל בפלסטינים".
 

השרה רגב הוסיפה כי "גלריית ברבור פועלת במסגרת עמותות בר קיימא המתוקצבות הן על ידי משרד התרבות והן על ידי עיריית ירושלים, הובאה בפניי חוות דעת של היועץ המשפטי של העירייה, האוסרת על גלריית ברבור לקיים אירועים עלי אופי פוליטי בנכס שהוקצה להם. אני מצפה כי תנחה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה למנוע את קיום האירוע בנכס הציבורי כמתחייב מחוות הדעת של היועץ המשפטי". בהמשך רגב מציינת כי היא מבקשת התערבותו הדחופה של ראש העיר. 

מהעירייה נמסר בתגובה כי בהנחיית ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יזומנו נציגי גלריית ברבור לשימוע דחוף מחר בבוקר בשל הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות היועץ המשפטי. ההנחיות קובעות באופן ברור כי לנציגי הגלריה אסור לאפשר לגופים חיצוניים שימוש בגלריה ובשטחה כל עוד אין לגלריה הסכם רשות שימוש המסדיר את פעילותה. בנוסף, גורמים בעירייה מעריכים שאם לא תבוטל ההרצאה של שוברים שתיקה שנעשית בניגוד לשימוש המותר במקום, ראש העיר ניר ברקת יפעל לסגירת  הגלריה לצמיתות.

 


תמונה: מיכל פתאל/ flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה