בית המשפט דחה את העתירה נגד ההחלטה להעביר את הקו הרכבת הכחול בעמק רפאים



בית המשפט לעניינים מינהליים דחה את עתירתם של תושבי עמק רפאים שעתרו כנגד ההחלטה להעביר את קו הרכבת הכחול ברחוב עמק רפאים שבעיר

בית המשפט דחה את עתירת תושבי עמק רפאים כנגד ההחלטה להעביר את קו הרכבת הכחול ברחוב עמק רפאים בירושלים וחייב את העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 30,000 ₪. 

כזכור, התושבים שיוצגו על ידי עוה"ד אליעד שרגא ואדווה בן יוסף, עתרו כנגד ראש העיר ניר ברקת, העירייה, משרד התחבורה, תכנית אב לתחבורה והוועדה המקומית והמחוזית בדרישה לבטל את ההחלטה להגיש להתנגדויות  את תכנית קו הרכבת הקלה הכחול שעתיד לעבור בעמק רפאים.

בפסק הדין קובע השופט דוד מינץ "לא השתכנעתי כי נפלו פגמים בתכנית המצדיקים את התערבות בית המשפט בהליך התכנוני". עוד קובע השופט כי "לא ניתנה כל הבטחה מנהלית מטעם ראש העיר, לא לשמוע טענות נוספות מטעם מי מהציבור לאחר ששת חודשי הדחייה, ולא לשקול מחדש את החלופות השונות לאחר קבלת דו"ח החלופות."  

לדברי עיריית ירושלים 'ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.  לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי הדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה'. עוד מוסיפים בעירייה כי 'הרכבת תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית. הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה, תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב, תוך שימור מבניו ההיסטוריים ולהחזרת פעימות ליבו, כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו'.

במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה. במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה אינספור פניות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה.

בעירייה מציינים כי ימשיכו לקדם את התכנית תוך שיתוף הציבור במטרה להעניק לתושבים שירות איכותי ותחבורה מתקדמת ונגישה בכל רחבי העיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה