החל פינוי עמונה: אלפי שוטרים נשלחו למשימה



חסימות צמתים לאורך כביש 60 בין ירושלים לעופרה והמעבר בכביש חסום , פרט לתושבי האזור או לבעלי אישורים . מבצע גן נעול בעיצומו

 3000 שוטרים וחיילים גויסו לטובת פינוי עמונה. כוחות המשטרה נערכו מבעוד מועד לכניסה ליישוב. משטרת ישראל המשיכה לאורך כל הלילה והבוקר בהידברות רציפה עם המתיישבים והנהגתם במטרה להמשיך ולקדם פינוי בהסכמה עפ"י התחייבותם לבג"צ. שוטרי משטרת ישראל הותקפו ע"י פעילים בחומרים שהושלכו עליהם וגרמו לצריבות בעיניהם של מספר שוטרים, שאף נזקקו לקבלת טיפול רפואי במקום.

בתוך כך, המשטרה פרסה חסימות בכל הצמתים לאורך כביש 60 מירושלים לעופרה. המשטרה פרסה חסימות בכל הצמתים לאורך כביש 60 מירושלים לעופרה. המעבר בכביש חסום לתנועה, פרט לתושבי האזור או לבעלי אישורים רלוונטיים, והכניסה לעפרה מותרת לתושבי היישוב בלבד. 

 



במסגרת הערכות לפינוי עמונה ובהמשך להידברות ולשיח שמתקיימים באופן רציף בין גורמי משטרת ישראל למשפחות המתפנות, לפני זמן קצר אחת המשפחות העבירה לידי המשטרה שקית שהכילה אמצעי אמל"ח, רימוני הלם ופצצות תאורה, שהוסלקו בביתם. מהמשטרה נמסר כי היא מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק בעמונה ולהמשיך לגלות אחריות וריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר אלימות כנגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית משפט  יתקיים כסדרו ומשינת הפינוי לא תהפוך למחזה אלים בו יפגעו לשווא אזרחים ואנשי כוחות בטחון.איש אינו חפץ שאכיפת חוק תסתיים בפגיעה בנפש, גוף או רכוש.
 

פעילים למען עמונה פרסמו בקבוצות ווטסאפ את ההודעה : "בשעת הפינוי עצמו אף אחד לא קם והולך, גם אם השוטר אומר לכם לקום, אין מצב שאתם קמים. לא מתפנים מרצון. תנו לשוטרים להוציא אתכם בכמה שיותר כוח שיידרש להם, ללא אלימות. הכי טוב מבחינתכם שארבעה שוטרים יצטרכו לקחת אדם אחד. השוטרים לא ינהגו באלימות אם לא יפעלו כלפיהם באלימות. לראש הממשלה יש אינטרס שהגירוש הזה יתבצע עם כמה שפחות מראות קשים. לא מתקפלים בשום אופן". 

 

 

תמונות: הדס פרוש/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה