ירושלים שובתת: סיעת ירושלמים פורשת מהקואליציה העירונית



היום השלישי לשביתה בבירה. היום (ג') גני הילדים העירוניים בעיר לא יפעלו, מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים. בתוך כך, הודיעה סיעת ירושלמים כי היא פורשת מהקואליציה העירונית לאור

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר (ג') כי השביתה נמשכת. גני הילדים העירוניים לא יפעלו היום. מפעילי צהרוני ציל"ה הודיעו שגם הם ממשיכים בשביתה. בתוך כך, שירותי העירייה כגון פינוי אשפה ימשיכו להיות מושבתים. 

כמו כן, בסיעת ירושלמים זעמו על החלטת העירייה להשבית את גני הילדים והודיעו כי הם פורשים מהקואליציה העירונית. לדבריהם "ניר ברקת ועיריית ירושלים דורסים ברגל גסה את ההורים בירושלים, השביתה הפראית היום היא שערוריה, צפצוף בוטה על צו בית המשפט ועוד צעד במסע הבחירות של ברקת על חשבון תושבי העיר". 

עוד הוסיפו בסיעה כי "סיעת ׳ירושלמים׳ תמיד עמדה לצד  תושבי העיר, ואיננו יכולים לתת יד לפגיעה בתושבים, נבחרנו בשביל לשרת את התושבים, ועל כן כמחאה אנו יוצאים מהקואליציה העירונית. אנו קוראים לכל מפלגות הקואליציה להצטרף אלינו ולעצור את הביזיון על חשבון תושבי ירושלים". 
 


עם כל זאת, השבתת הצהרונים אינה קשורה לשאר השביתות של העיריה, אמש התקיימה ישיבה עם מנכ״ל האוצר שי באב"ד במשך שעות ארוכות, בישיבה הועלתה בעיית מימון פרויקט ציל"ה, והמנהלים הקהילתיים הסבירו שהם לא מסוגלים להמשיך ולממן את פעילות ציל"ה, עופר איובי, נציג פורום מפעילי הצהרונים "מזה חמישה חודשים אנו לא מצליחים לקבל את הכספים הנדרשים להפעלת הצהרונים, ואין ביכולתנו להמשיך ולממן את הפעלת הצהרונים והתשלום לספקים, אנו נאלצים גם היום (ג') להשבית את צהרוני ציל"ה, צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמת לילדים ולהורים, אך אם לא נקבל את התשלומים להמשך הפעלת הצהרונים, ניאלץ לסגור את פרויקט ציל"ה, והפגיעה בנו התושבים תהיה קשה ביותר, ותגרום לפיטורי אלפי עובדים שחלקם הגדול שכבות חלשות.אני קורא לממשלת ישראל, לאשר תשלומים לפי אשכול 3, ובכך לחסוך לכל הורה כ 3000 שח בשנה, ומייד להעביר את התשלומים לפרויקט".


מלשכת ברקת נמסר: הפרישה של אנשי כחלון מסיעת ירושלמים חסרת כל משמעות, לברקת קואליציה רחבה ויציבה של 27 מתוך 31 חברים והיא תסתדר מצויין גם ללא סיעתו של כחלון-עזריה. חבל שפעילי כחלון בעיר מעדיפים את האינטרס הפוליטי הקטן על פני התמיכה בירושלים. סביב המאבק לעתידה של ירושלים מאוחדים חברי העירייה יחד עם ההסתדרות, וועדי ההורים והמינהלים הקהילתיים בחזית אחידה עד שנבטיח תקציב ראוי לבירה והורדת הנטל הכלכלי מההורים.
 

         

תמונות: לייזר סמט ואבי יודקאווסקי - סוכנות הידיעות "חדשות 24" 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה