בית המשפט מחייב את העירייה לפתוח את הצהרונים



בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר (ב') בפעם השניה צו ארעי המחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הצהרונים הנמצאים בפיקוחה ובשליטתה. בתוך כך, השביתה בשאר השירותים העירוניים, כמו פינוי אשפה, נמשכת

עיריית ירושלים איימה להחריף את השביתה ולהשבית היום (ב') את מערכת החינוך, כך הוחלט כי הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יתחילו בשעה 10:00 ובנוסף יבוטלו כלל הצהרונים ברחבי העיר. משרד האוצר פנה לבית המשפט בטענה שמדובר בשביתה הפראית ולא אחראית. כאמור, בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים החליט להוציא צו ארעי כנגד השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה. עם זאת, הודיעו בארגון ההורים כי צו בית משפט המחוזי אינו חל על המנהלים, מפעילי הצהרונים.

כעת, בית המשפט אמר את דברו בפעם השניה, בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר בפעם השניה צו ארעי המחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הצהרונים הנמצאים בפיקוחה ובשליטתה. זאת, לאחר שראש העיר ירושלים בחר להתעלם באופן מבזה מהצו הארעי שנתן הלילה בית המשפט המחוזי. בזאת, נעתר בית המשפט לבקשת משרד האוצר וחייב את ראש העיר ניר ברקת לפתוח את הצהרונים מידית. 
 
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד:  "צר לי שראש העיר נקט בטקטיקות מבזות וחסרות הצדקה על חשבונם של תושבי העיר. בית המשפט אמר את דברו בפעם השניה ועל כן אני קורא לראש העיר להפסיק את השביתה הברוטלית, המיותרת וחסרת ההצדקה שפוגית בתושבי העיר ולא מועילה במאומה".
 

מנגד עיריית ירושלים הגיבה ואמרה "האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד מבלי לצרף את עמדת העירייה.  העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק - ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת. חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם. ממשרד האוצר שהפסיק תקצוב שומרים בבתי ספר בקו התפר בשתיים בצהריים מצופה שלא יטיף לעירייה על דאגה לילדים וינהג בצביעות. במקום לפנות לבתי משפט ולהתעסק בספינים תקשורתיים אנו מצפים ממנכ"ל האוצר שיעמוד בסיכום שלו עם ראש העיר ויפעל להעברת 800 מיליון ש"ח אליהם התחייב".
 
בתוך כך,בשלך הצטברות אשפה שחוסמת את קויי הרכבת הקלה,  מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר כי הרכבות אינן יכולות לעבור באזור מחנה יהודה, הרכבת הקלה פועלת כעת בין התחנות חיל האוויר (פסגת זאב) ושער שכם ובין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל. בשלב זה אין שירות בין התחנה המרכזית לשער שכם (רחוב יפו). סיטיפס פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את הזבל מהמסילה על מנת שתוכל להשיב את תנועת הרכבת לסדרה, עד כה דבר זה לא בוצע.
 
תמונה: יונתן סינדל/ flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה