הדסה הר הצופים: אחד מבתי החולים בעלי דירוג זיהום גבוה



משרד הבריאות מפרסם הבוקר ( ד') לראשונה את מדד זיהומי אלח דם בבתי החולים בישראל. בית החולים הדסה הר הצופים שבעיר נמצא ברשימת בתי החולים הקטנים בו שיעור הזיהומים גבוה

משרד הבריאות פרסם היום (ד') לראשונה בשקיפות מלאה את תמונת המצב של שיעור הזיהומים הנרכשים בזמן אשפוז בכלל בתי החולים בארץ בשנת 2015. זאת, כתוצאה מהכנסת צנתור, פעולה שגרתית בימי אשפוז של מטופל.

הדוח מחולק לפי גודל בתי החולים, בקרב בתי החולים הקטנים בבית החולים, הדסה הר הצופים שיעור הזיהומים עומד על 8.3 זיהומים ביחס ל-1,000 ימי צנתר. בית החולים המזוהם ביותר הוא רמב"ם, עם 6 זיהומים על כל 1000 ימי צנתר. לעומת בית חולים סורוקה בבאר שבע שם מספר הזיהומים הנמוך ביותר, עם 0.9 זיהומים לכל 1000 ימי צנתר.

בבית החולים הדסה עין כרם שיעור הזיהומים עומד על 4.1 לכל ימי צנתר ובית החולים שערי צדק עם עם 4.8

במשרד הבריאות מסבירים כי לא ניתן להשוות את התוצאות בין בתי החולים עצמם ולכן אין מדובר בדירוג של הזיהום בבתי החולים. זאת מכיוון שבין בתי החולים ישנו שוני מהותי בכמות המיטות של חדרי המיון, אופי הגדרת ובדיקת הזיהומים ואופי האוכלוסייה שמגיע לכל בית חולים. 

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: ״מכת הזיהומים בבתי החולים היא מגיפה לכל דבר המאיימת על מערכת הבריאות. אנו רואים כיעד עליון את המלחמה בתופעה הקשה. הנתונים הקשים מחייבים אותנו לנקוט בתהליכים ופעילויות אינטנסיביות במטרה לצמצום ניכר בשיעור הזיהומים בבתי החולים ובמוסדות לאשפוז ממושך".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "אנחנו מציבים את הטיפול בזיהומים במרכז העשייה שלנו. לשם כך גיבשנו תכנית לאומית לצמצום זיהומים הכוללת גם מודל תמריצים לבתי החולים שישתפרו, ולא פחות חשוב מכך, פרסום שקוף של הנתונים לציבור. בשנה האחרונה בתי החולים ריכזו קשב ניהולי גדול בעניין ואנחנו נלך ונשתפר בתקופה הקרובה ונמשיך בדיווח מלא לציבור".

תמונה: באדיבות דוברות הדסה  



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה