רופאי הדסה הודיעו על הפסקה כללית של הוראת הרפואה באוניברסיטה



רופאי בית החולים הדסה הודיעו על הפסקה כללית של הוראת הרפואה באוניברסיטה העברית, החל מיום רביעי הקרוב. האוניברסיטה בתגובה דורשת מהנהלת הדסה למנוע את השבתת הלימודים בפקולטה לרפואה בבתי החולים

רופאי בית החולים הדסה הודיעו אתמול (ב') על הפסקה כללית של הוראת הרפואה באוניברסיטה העברית, החל מיום רביעי הקרוב. לדבריהם מדובר בצעד ראשון במהלכים ארגוניים שינקטו במחאה על ההקפאה החד צדדית של המינויים האקדמיים על ידי ההנהלה.

מנגד, הנהלת האוניברסיטה העברית דורשת מהנהלת ביה״ח הדסה למנוע את השבתת הלימודים בפקולטה לרפואה ובפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים. 'השבתת הלימודים היא על רקע סכסוך עבודה פנימי בין ביה"ח הדסה לבין הרופאים המלמדים, זאת כתוצאה מהחלטה חד צדדית של הנהלת ביה"ח לעצור מינויים אקדמיים של רופאים ובתוך כך לשלול זכויות כלכליות הנלוות למינוי'.

האוניברסיטה מזהירה כי הכשרתם המקצועית של הסטודנטים עלולה להתעכב משמעותית בשל שביתה וכתוצאה מכך עתידם המקצועי עשוי להיפגע.

עוד מוסיפים באוניברסיטה, כי האוניברסיטה משלמת להדסה בגין שירותי ההוראה, בהתאם להסכם הסינוף בין הצדדים, סכום אשר עומד כיום על סך של כ-36 מיליון ₪ לשנה. האוניברסיטה עומדת בהסכם זה וסכומים אלה מועברים כסדרם. ככל שלא תקבל האוניברסיטה את שירותי ההוראה כמוסכם, תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה. הפקולטות לרפואה ולרפואת שיניים באוניברסיטה העברית יעשו ככל שביכולתן על מנת לצמצם את הפגיעה בסטודנטים ונמצאות כל העת בדיאלוג רציף עם נציגי הסטודנטים באגודה.

תמונה: אבי חיון 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה