היום: שביתה כללית בכל קווי אגד באזור ירושלים



כל קווי האוטובוס של אגד באזור הבירה הושבתו למשך יום אחד, כאזהרה מפני התנהלות הנהלת אגד שלטענת ההסתדרות פוגעת בציבור הנהגים. אגד בתגובה "קוראים לנהגים לחדול לאלתר מהשביתה ולהימנע מהפגיעה הקשה בציבור הנוסעים"

ההסתדרות הודיעה כי היום (ד') החל מהשעה 05:00 בבוקר, תושבת כליל תנועת האוטובוסים של חברת אגד באזור ירושלים, לשביתת אזהרה שתימשך יום אחד.

שביתת האזהרה מגיעה בעקבות התנהלותה של הנהלת אגד שפוגעת השכם וערב בציבור הנהגים, במעמדם ובזכויותיהם וכן בשל גרירת רגליים של המדינה והתרשלותה בשמירה על בטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אגד נמצאת על סף תהום. בלתי נתפס שלחברה שקיימת מזה למעלה משמונים שנה ומסיעה את הציבור עוד מלפני קום המדינה נותנים להתפורר ופוגעים בנהגיה, אשר מבצעים את מלאכתם נאמנה תוך שמירה על מקצועיות, ביטחון ובטיחות הנוסעים. צר לי שבמקום לחזק את ציבור הנהגים עושים את ההיפך".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף:"אנחנו ניצבים בפני מחדל שעלול למוטט את אגד, חברה בעלת מסורת מפוארת ורבת שנים. אני מקווה מאוד שהמדינה והנהלת החברה יבינו ויפה שעת אחת קודם שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של הנהגים אלא גם למאות אלפי הישראלים שמשתמשים בשירותיה של אגד מדי יום".

דובר אגד, רון רטנר, אומר הבוקר: לאור העובדה שהנהגים השכירים השובתים בירושלים נעלו את התחנה המרכזית בבירה וחסמו את דרכי הגישה אליה ברכבים פרטיים, אוטובוסים שפורקו, מנעולים, שרשראות ועוד, נגרמו הבוקר שיבושים קשים בפעילות התחבורה הציבורית לירושלים וממנה. האוטובוסים הבינעירוניים נאלצים להוריד את הנוסעים ברחוב יפו ושבים ריקים לנקודות המוצא שלהם מבלי יכולת להכנס לתחנה ולקלוט נוסעים לכל רחבי הארץ. הנהלת אגד תפנה הבוקר למשטרת ישראל בבקשה לסייע בפריצת הדרכים אל התחנה וממנה כדי לאפשר לנהגים חלופיים, שגויסו במיוחד, להפעיל את קווי השירות הבינעירוניים מירושלים ואליה. הנהלת אגד עושה מאמץ להשיב את השירות לסדרו ומתנצלת בפני הנוסעים על אי הנוחות שנוצרה. במקביל, אנו קוראים לנהגים לחדול לאלתר מהשביתה ולשוב באופן מיידי לעבודה סדירה ולהמנע מהפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הנוסעים.

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב בתגובה להכרזת השביתה:"כפי שהתרענו בעבר - באם אגד תשבות ותפגע אנושות בציבור נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים - אנו דורשים להחליף לאלתר את החברה ולהוציא את אזור ירושלים למכרז מיידי. מי שמחזיק את  ציבור נוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה, מי שפוגע בנו, בזמן ובפרנסה שלנו - ללא מתן אלטרנטיבה - אינו ראוי לשרת את הציבור בירושלים. אנו דורשים מאגד לבטל מיידית את השביתה, ומשרי התחבורה והאוצר - להתערב ולמנוע את הפגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית".

מנכ"ל הארגון, 'תחבורה בדרך שלנו', המייצג את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, איתי חיים מסר בתגובה: "אנו מצפים מהנהלת ההסתדרות, שנמצאת בשנת בחירות, לא לנהל קמפיין בחירות מעל גלגלי האוטובוסים, ולהימנע משימוש בנוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה, בהיותם אחרונים בשרשרת המזון בענף התחבורה הציבורית יחד עם הנהגים.אין לגיטימציה ציבורית לפגיעה קשה ובלתי מוצדקת בנוסעים, ובמיוחד כשמדובר בהתראה כה קצרה."

לדברי מנהל סניף ירושלים בארגון, עידו עפרוני: "השבתת התחבורה הציבורית העירונית בירושלים, תביא לפגיעה כלכלית משמעותית במשק ובאוכלוסיות השבויות, הנאלצות להשתמש בשרותי התחבורה הציבורית. עובדים רבים תושבי ירושלים ותושבי חוץ לא יוכלו להתנייד למקומות העבודה, סטודנטים ותלמידים לא יגיעו למוסדות החינוך ויוצרו פקקי ענק בדרך ובתוך העיר. לבנו עם הנהגים, אך נשק השביתה אינו פוגע בהנהלת החברה, אלא בנוסעים ובנהגים בלבד."

 


צילום: פלאש 90: מרים אלסטר. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה