טרגדיה בירושלים: חשד אם רצחה את בנותיה והתאבדה



בבכי ובלב קורע הוציאו מתנדבי זק"א את הגופות מהדירה בדרך חברון שבעיר, שם על פי החשד אם המשפחה רצחה את בנותיה והתאבדה. בעירייה ציינו כי האם התקשרה למוקדי הרווחה לפני שלושה חודשים לברר על שירותי בייביסיטר. אביהן של ארבע הילדות נעתר לבקשת המשטרה לאפשר נתיחה חלקית של גופותיהן

טרגדיה בירושלים: אישה בת 36, 2 נערות כבנות 12, ילדה כבת 7 ופעוטה כבת שנתיים נמצאו ללא רוח חיים בדירה בדרך חברון שבעיר. צוותי כבאות והצלה שהגיעו לדירה בעקבות דיווח על להבות מצאו את האם תלויה ואת הבנות ללא רוח חיים. בעירייה ציינו כי האם התקשרה למוקדי הרווחה לפני שלושה חודשים לברר על שירותי בייביסיטר. גופה אחר גופה סך הכל 5 גופות, הוצאו אתמול מהדירה. מתנדבי זק"א ציינו כי מדובר באחד הארועים היותר קשים והמזעזעים שטיפלו בהם.

כשדמעות זולגות מעיניו מוציא בנציון אוירינג מפקד זק"א מחוז ירושלים את גופת התינוקת בת השנתיים מהדירה השרופה. אוירינג שבימי חייו ראה וטיפל באין ספור של אסונות קשים, לא יכל הפעם להחזיק מעמד ובבכי תמרורים התמוטט בידיים של בנו יחיאל המתנדב אף הוא בזק"א.

בסביבות השעה 16:30 התקבל דיווח בחדר המבצעים של כבאות והצלה תחנת ירושלים על עשן העולה מדירה ברחוב דרך חברון. ארבעה צוותי כבאות והצלה שהוזנקו למקום, הגיעו לזירה תוך זמן קצר מאוד והבחינו בעשן קל הבוקע מדירה נעולה בקומה השישית. לוחמי האש נכנסו לדירה דרך המרפסת, ונתקלו בגופת אישה מוטלת על הרצפה ללא רוח חיים (ללא פגיעות אש ועשן).

לוחמי האש נכנסו לדירה והחלו בסריקות, לאחר זמן קצר, הגיעו לחדר נעול ממנו יצא עשן סמיך, הצוותים פרצו לחדר, שהחל לבעור עם פתיחתו בעוצמה רבה. על הרצפה איתרו הצוותים ארבעה ילדים, שנפגעו קשות מהאש והעשן. לוחמי האש חילצו באופן מיידי את הילדים לשם ביצוע פעולות החייאה, אך למרבה הצער, עקב הפגיעות הקשות מהם סבלו הילדים, מותם נקבע ע"י מד"א בתוך זמן קצר.

במקביל לחילוץ הילדים, המשיכו לוחמי האש בביצוע סריקות לאיתור לכודים פוטנציאלים נוספים, כיבוי מוחלט של האש, ושחרור עשן מהדירה והבניין. באירוע, פעלו 6 צוותי כיבוי ומנוף גבהים. בכבאות והצלה מחוז ירושלים, הוקם צוות חקירה מיוחד בראשות רע"ן חקירות, טפסר משנה משה אלעזרי, לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

מ"מ ממ"ז כב"ה ירושלים טפסר ניסים טויטו: "מדובר באירוע טראגי שגבה את חייהם של חמש נפשות. לוחמי האש פעלו בזירה קשה,  זירה מהקשות שראינו בירושלים בשנים האחרונות, ומהטראגיות ביותר שלוחמי האש בירושלים פגשו. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה על האובדן הקשה. מערך הכבאות במחוז ירושלים, כואב את כאבם ומתאבל איתם ביחד על האסון הנורא."

כאמור, צוותי מד"א נאלצו לקבוע מד"א קבעו את מותן של 5 נפגעות, בהן: אישה בשנות ה-30, 2 נערות כבנות 12, ילדה כבת 7 ופעוטה כבת שנתיים.

 

במשטרה חושדים כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. גופותיהן נשלחו אמש לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. האם עברה כנראה טיפול נפשי באחרונה. 

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר בזירה כי "זה אירוע שהתחיל כשריפה, הדירה הייתה נעולה בקומה השישית. הכבאים פרצו לדירה, אנחנו חוקרים מה קרה, למה ואיך הגענו לתוצאה כזאת, מה הרקע של האישה ומה גרם לתוצאה כה טרגית. כל האפשרויות נבדקות".

שלום קליין מתנדב זק"א ירושלים, אמר "מדובר באירוע מזעזע ביותר. הגעתי לזירת השריפה השכנים הפנו אותי למרפסת הדירה. האם הייתה ללא רוח חיים. ארבעת ילדיה נשפו למוות במצב מאוד קשה. מתנדבי זק"א ירושלים מטפלים בגופות ובאיסוף הממצאים".

 

חובש רפואת חירום כונן מד"א מנחם אסטריק שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי עשן מהחלון מהקומה האחרונה, מיד עליתי למעלה ונכנסתי לבית שהיה אפוף עשן יחד עם לוחמי האש שפרצו הדירה. ראיתי אישה בשנות ה 30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצעתי בדיקות רפואיות ראשוניות אבל היא הייתה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותה. לוחמי האש חילצו אלי למרפסת הדירה 4 נפגעות מחוסרות הכרה, נערה כבת 12 ו- 3 ילדות קטנות, הן סבלו מכווית קשות, ניסינו להעניק להם טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה אבל בתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותן בשטח."

 

ראש העיר ירושלים וחברי הנהלת העיר מביעים צער עמוק על הטרגדיה הנוראית ושולחים תנחומים לבני המשפחה. עם היוודע הטרגדיה הקשה והמזעזעת הנחה ראש העיר ניר ברקת את שירותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי העירוני לתת מענה לצרכי המשפחה ולמוסדות הלימוד בהם למדו בנות המשפחה ולהיערך לקראת יום הלימודים מחר.

צוות של 3 עובדות סוציאליות יצאו מידית לשטח על מנת לטפל במקרה ולהעניק את כל הסיוע הנדרש. כמו כן, 2 עובדים סוציאליים נוספים פועלים בבניין המגורים לתת מענה לשכנים ועובד אגף הקליטה בעירייה פועל מול הקהילה של המשפחה לסיוע ככל שיידרש. במקביל מינהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.

צוותים של מינהל החינוך נמצאים בקשר עם מנהלי בית הספר ויעניקו סיוע לתלמידים ככל שיידרש. הערב תתקיים פגישה ראשונה עם צוות בית הספר להיערכות ליום הלימודים מחר בבוקר. מחר בבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי יתגברו את הצוות החינוכי בבית הספר של בנות המשפחה כדי לסייע בשיחות מול התלמידים והחברים לכיתה וללימודים.

מבדיקה שנעשתה בשירותי הרווחה, המשפחה לא מוכרת ומעולם לא טופלה על ידי שירותי הרווחה של העירייה. לפני כ- 3 חודשים פנתה האם בשיחה טלפונית ללשכת הרווחה באזור מגוריה לבירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייבי סיטר. בשיחת הטלפון הוסבר לאם כי שירותי הרווחה לא מעניקים שירותי בייביסיטר, אולם הוצע לאם במידה והיא מעוניינת להגיע ללשכה ולברר על שירותים אחרים להם היא נזקקת. האם לא הייתה מעוניינת ולא פנתה שוב ללשכה. העירייה תמשיך לסייע לבני המשפחה ולמוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.


תמונות: ישראל מזרחי - סוכנות הידיעות "חדשות 24", אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים, דוברות זק"א, דוברות מד"א. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה