רופאי הדסה הר הצופים החזירו לחיים פעוט אשר בלע סם מסוג מתדון



פעוט בן 4 פונה השבוע אל חדר המיון ילדים בהדסה הר הצופים, הפעוט פונה במצב אנוש, הצוות הרפואי השיב לו את הדופק

פעוט בן 4 פונה השבוע אל חדר המיון ילדים בהדסה הר הצופים, תוך כדי פעולות החייאה של צוות הפינוי, שנמשכו גם על ידי רופאי המיון, הושב לו הדופק.

ד"ר דוד רכטמן, מנהל מיון ילדים בהדסה הר הצופים: "הילד הובא לכאן כשהוא כחול לגמרי ועומד למות בכל רגע, והמשכנו את פעולות ההחייאה האינטנסיביות של צוות האמבולנס. במהלך ההחייאה עלו סימנים כי הילד סובל מתגובה קשה למתדון, אישוניו היו צרים, יחד עם חוסר הכרה וחוסר נשימה - ולכן קיבל מיידית אנטידוט, לסתירת ההשפעות של הרעל הקטלני. בתוך שניות, כתגובה לאנטידוט, הילד התיישב במיטה".

ד"ר רכטמן מציין כי כל הבדיקות אשר נעשו לילד איששו את הימצאותן של רמות מתדון גבוהות בגופו. "הוא בפירוש היה מת אילולא זיהינו את הסממנים של חומר אופיאטי בגופו ואילולא טיפלנו בו מיידית בדרך זו. אלו היו עלולות להיות הדקות האחרונות לחייו, אני שמח שהוא ניצל ברגע האחרון".

בתוך כך, פונה תינוק נוסף אל חדר המיון בהר הצופים, לאחר שבלע סם מסוכן. "בצירוף מקרים חריג פונה באותו יום תינוק בן 11 חודשים על ידי הוריו, כאשר הכרתו מעורפלת לחלוטין, והם אמרו שהילד לא מתעורר ולא מתקשר איתם. בבדיקה אכן נראתה ישנוניות חריגה, הוא לא פקח עיניים ולא הצליח לשבת, היה אפאטי לחלוטין. בדיקות שתן איששו כי הילד סובל מהרעלת מריחואנה, והוא טופל באמצעות מתן נוזלים והשגחה צמודה".

ד"ר רכטמן מציין כי ילד אחד שוחרר לביתו והילד השני ישוחרר בימים הקרובים, וכמקובל עורבה המשטרה בנסיבות המקרים.

"אני קורא להורים לילדים להשגיח היטב באשר להימצאותן של תרופות או חומרים מסוכנים בהישג ידם של הקטנים", מדגיש ד"ר רכטמן. "הם לא יודעים במה מדובר ונוטים להכניס לפה הכל, לנסות לטעום וללעוס. לא רק הזוחלים שבילדים, אלא גם הגדולים והסקרנים יותר. ההשפעות של החומרים הללו קטלניות ומסכנות חיים, ובמידה ואכן הגיעו אל הילדים, הזמן הוא גורם קריטי בהגעה לטיפול מציל חיים בבית החולים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה