שערי צדק: שימוש מוצלח במכונת אקמו הציל צעירה בת 25



שימוש מוצלח במכשיר אקמו (ECMO) שנכנס לפעילות לפני כשנה במרכז הרפואי שערי צדק, הציל את חייה של צעירה כבת 25 שהתמוטטה לפני כשבועיים במהלך נסיעה באוטובוס. המכשיר משמש כ"גשר" עבור מטופלים הסובלים מכשל קיצוני בתפקוד הלב ו/או הריאות

לפני כשבועיים הגיעה למרכז הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק צעירה כבת 25 לאחר שהתמוטטה במהלך נסיעה באוטובוס. צוות מד"א העניק לה טיפול ראשוני שייצב את מצבה. היא הגיעה במצב קריטי לשערי צדק. אירוע לב נוסף סמוך להגעתה חייב את הצוות לחבר אותה מיידית  למכשיר האקמו (ECMO), המחליף את פעולת הלב ו/או הריאות במצבי קיצון.

"ראינו שמצבה של המטופלת מחמיר", תיאר דוקטור דניאל פינק, ראש צוות האקמו, שעמד בראש הצוות הרפואי שטיפל בצעירה. "בנקודת הזמן הזאת נאלצנו לקבל החלטה מהירה, ביחד עם ד"ר פיליפ לוין מנהל היחידה לטפול נמרץ וצוות היחידה, ולחבר את המטופלת למכונת האקמו ובכך לאפשר לליבה לחזור בהדרגה לפעילות נורמלית ".

36 שעות מרגע שהחליט הצוות הרפואי לחבר את המטופלת למכשיר, חל שיפור ניכר במצבה. לאחר 48 שעות נוספות היא נותקה מהמכשיר, ויומיים לאחר מכן חזרה לנשום באופן עצמוני.

"צריך לזכור שמדובר במכשיר פולשני שנועד למצבי קיצון, ואנו עושים בו שימוש רק כשאין ברירה אחרת", מסביר ד"ר פינק "מכשיר האקמו החדיש הוסיף לנו יכולות טיפול משמעותיות שלא היו קיימות בעבר".

"לאורך כל הטיפול קיבלנו יחס חם ותשומת לב רבה", סיפר בעלה של הצעירה. "מרגע שהגענו היה ברור שחיי אשתי בסכנה, הצוות נלחם יום ולילה על חייה  והנה, שבועיים אחרי, אנו משתחררים הביתה ורעייתי תוכל לחזור לשגרת חייה הרגילה".

 

 

בתמונה: דר' דני פינק עם האקמו. באדיבות דוברות שערי צדק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה