שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: "התשובה לעומסים במיון – הקמת עוד חדרי מיון קדמיים"



היום (ג') נחנך מיון 'טרם' בשכונת פסגת זאב שבעיר. המיון עתיד לשרת את תושבי פסגת זאב והסביבה. בטקס חנוכת הבית התייחס שר הבריאות, יעקב ליצמן למצוקה בחדרי מיון ואמר "אנחנו שומעים על העומסים בחדרי המיון בבתי החולים, והתשובה לזה היא פתיחת סניפים נוספים לרפואה דחופה ברחבי הארץ"

בטקס חנוכת הבית כיבדו בנוכחותם שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן,  סגנית ראש העיר ירושלים הגב' יעל אנטבי, מנהלי קופות החולים, וראשי ומנהלי 'טרם'. 

במהלך הטקס שיבחו הנוכחים את יוזמת 'טרם' להקים חדר מיון קדמי בפסגת זאב, דבר שעתיד  לישפר באופן משמעותי את איכות הטיפול והזמינות הרפואית בעת מקרה חירום, בכל האזור כולו ויעניק איכות טיפול ושירות חדשני. 

מיון 'טרם' בפסגת זאב נפתח לאור בקשת העירייה באמצעות סגנית ראש העיר הגב' יעל אנטבי, ויעניק מענה לאזור צפון ירושלים וישובי בנימין. סניף זה יצטרף לסניפי 'טרם' ברחבי ירושלים ובהם ברוממה, טיילת והגדוד העברי.  רק לאחרונה הושק במיון 'טרם' ברוממה מיון נשים בשעות הערב אשר מעניק שירותי רפואת נשים דחופה, מוניטור ואולטרה סאונד בידי מומחי רפואה בתחום.

המיון החדש של 'טרם' ברחוב משה דיין 158 ישרת את התושבים שנזקקים לרפואה דחופה במהירות המקסימאלית מבלי לפגוע במקצועיות הטיפול ובמקרים מסוימים אף מעניק מענה רפואי במקרים שמצריכים אשפוז.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שיבח את היוזמה ואמר: "אנחנו שומעים על העומסים בחדרי המיון בבתי החולים, והתשובה לזה היא פתיחת סניפים נוספים לרפואה דחופה ברחבי הארץ. הדבר הזה הוכח כמה שמפחית את העומסים בחדרי המיון ומעניק שירות מצוין למטופלים".

בהתייחסו למהפכת המזון הבריא אותו הוא מוביל אמר שר הבריאות: "בניגוד למה שאומרים, לא אמרתי שלא לאכול סופגניות בכלל. אמרתי שלא יהיה כבית הלל שמוסיף והולך כל יום, זה לא צריך להיות כמו הנרות בחנוכיה, אלא כבית שמאי שהולך פוחת".

מנכ"ל רשת מיוני 'טרם' מר נתן אפלבאום אמר: "נגישות שרותי הרפואה דחופה הם אחד מהצרכים הבסיסים ביותר של כל חברה וחברה בכל עיר ועיר, ולפעמים לצערנו גם החסרים ביותר. השליחות שלקחנו על עצמנו בטרם, הוא לתת מענה לצורך זה, ולדאוג, שכל מטופל יכול לקבל שירותי רפואה דחופה מהירים ומקצועיים, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 יום בשנה".

המיון החדש של 'טרם' בפסגת זאב ישרת את תושבי האזור שנזקקים לרפואה דחופה במהירות המקסימאלית מבלי לפגוע במקצועיות הטיפול ובמקרים מסוימים אף מעניק מענה רפואי במקרים שמצריכים אשפוז.

אל מיוני 'טרם' ברחבי הארץ מגיעים חברי קופות החולים הנזקקים לטיפולים דחופים שמבקשים לקבל טיפול מקצועי ואיכותי וללא זמני המתנה ארוכים המאפיינים את חדרי המיון בבתי החולים.

במיון 'טרם' ניתנים שירותים מגוונים בידי בכירי אנשי המקצוע הרפואיים כאשר במיון מעטפת רחבה של שירותי מעבדה, רנטגן והדמיה, לצד טיפולים מגוונים הניתנים בידי רופאים בכירים. על פי נתוני 'טרם' חוסכים רוב רובם של המטופלים עם הגעתם ל'טרם' את ההגעה לחדרי המיון המרוחקים והסואנים ובכך משלימים את הטיפול המקצועי במסגרת מיון 'טרם' בתוך כשעה.

את 'טרם' פוקדים בכל שנה כמיליון איש שמטופלים על ידי הצוות הרפואי במקצועיות עם מיטב הציוד הרפואי.

לדברי צור אדמון מנהל מחוז ירושלים ב'טרם': "הסניף נפתח לאחר תיאום וסקירה יסודית של צורכי המחוז מבחינת הפיזור הנכון של הסניפים בירושלים ובכך אנו משלימים את פרישתנו ומתן מענה לכל תושבי ירושלים והסביבה".

תמונות: באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה