לראשונה בירושלים: אביזר חדשני להארכת גפיים



במרכז הרפואי שערי צדק בוצע השבוע ניתוח חדשני להארכת גפיים באמצעות מסמר מודולרי המופעל על ידי מגנט רב עוצמה. האביזר (PRECICE) הושתל ברגלו של מטופל בן 14 שכתוצאה מניתוח שבוצע בעבר להסרת גידול סבל מרגל קצרה ואי צמיחה תקינה של העצם. הפרוצדורה הושלמה בהצלחה ולאחר יומיים המטופל שוחרר לביתו

האביזר (PRECICE) הושתל ברגלו של מטופל בן 14 שכתוצאה מניתוח שבוצע בעבר להסרת גידול סבל מרגל קצרה ואי צמיחה תקינה של  העצם. הניתוח הושלמה בהצלחה ולאחר יומיים המטופל שוחרר לביתו. 

האביזר בנוי בצורת מסמר טלסקופי המושתל בתוך עצם הירך. המסמר מתארך באמצעות מנגנון מגנטי ומתוכנת להאריך את העצם בקצב של מילימטר ביום, ובסך הכל עד שמונה סנטימטרים לכלל התהליך. הפעלתו מתבצעת באופן עצמאי על ידי המטופל באמצעות שלט חיצוני. 

"בעבר היו מאריכים גפיים באמצעות מערכות חיצוניות ומסורבלות, שקובעו בעזרת ברגים על הצד החיצוני של הגפה, מלווים באי נוחות רבה ובסיכון להתעוותות העצם"  אומר ד"ר אודי לבל, מנהל היחידה לאורתופדיה ילדים. "האביזר החדש מושתל בתוך העצם, אינו מפריע בתפקוד ובנוסף, המנגנון המגנטי המתקדם מבטיח כי הארכת העצם תתבצע בצורה מבוקרת ומדוייקת".  

בשערי צדק מציינים כי האביזר החדש מביא בשורה גדולה למטופלים ומאמינים כי בעתיד יחליף את האביזרים הקיימים ויאפשר לטפל במגוון רחב של בעיות.

תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה