הדסה הר הצופים: בית החולים הנבחר לטיפול בנפגעי התקפה כימית



בית החולים הדסה הר הצופים נבחר על ידי משרד הבריאות לקליטת נפגעים במקרה של התקפה כימית בירושלים

בשטח ביה״ח נערך תרגיל נרחב אשר בחן את מוכנות בית החולים לקליטה וטיפול בכמות רבה של נפגעים מחומר מסוג זה, בשיתוף עם פיקוד העורף והאגף לשעת חירום של משרד הבריאות.

בתרגיל עקבו הבקרים מקרוב אחר פעולות קריטיות בעת טיפול בארוע באוכלוסייה שנפגעה מחומר כימי, כגון קליטת הנפגעים ברחבת טיהור חיצונית, מיונם ושטיפתם לשם הסרת חומרים כימיים במקביל להגשת טיפול ראשוני מציל חיים והכנסתם אל כותלי בית החולים לטיפול רפואי בהתאם. בתרגיל השתתפו כ-150 חיילים אשר דימו נפגעים.

גורמי הבקרה סיכמו את התרגיל כמצויין והדגישו כי ניכרת הכנה ושליטה מעמיקה של כל צוותי הטיפול והמיון, החל במנהלת בית החולים ועד אחרון העובדים. עוד צויין כי שיתוף הפעולה ההדוק בין גורמי הטיפול השונים בבית החולים וכן השליטה בנהלי החירום סייעו בהצלחת התרגיל.

ד״ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת הדסה הר הצופים, מציינת בסיפוק כי ״בית החולים אכן מוכן לתרחיש שכזה, וכי הצוותים- כל אחד בתחומו, יודעים את הנדרש מהם ופעלו בנחישות כיחידה אחת בה כל המעורבים תורמים תרומה משמעותית בארוע מורכב שכזה״. עוד ציינה, כי ״במהרה יוטמעו דגשים שניתנו בתרגיל על מנת להביאו למקסימום מוכנות. והכי חשוב, שהלוואי ולא נזדקק לכך״, סיכמה.

ראש ענף היערכות בתי החולים של פיקוד העורף, סא״ל טלי חמו, מסרה: ״תרגלנו היום תרגיל חומר לחימה כימי בהדסה הר הצופים בירושלים, כאשר מטרת התרגיל היא להעלות את רמת המוכנות של בית החולים, לתרגל את מפקדת היחידה הצה״לית בחירום ואת הפלוגה הייעודית כאן בבית החולים במתן מענה רפואי לנפגעים כתוצאה מאירוע המערב חומר כימי במרחב העיר.
צוות ביה״ח עבר הכנה של ארבעה חודשים על ידי ענף היערכות בתי החולים של פיקוד העורף לקראת התרגיל. אנו מודים לכלל הצוות והמעורבים בתרגיל ובהכנות לקראתו, ושמחים על שיתוף הפעולה הפורה״.

תמונה: דוברות הדסה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה