הריגת הנער בהר חומה: "מה אתה רוצה בראש את האבן או את מוט הברזל?"



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד קטין בן 16 שהרג את חברו במהלך קטטה שפרצה ביניהם

על פי כתב האישום, בחודש נובמבר האחרון, בסמוך לשעה 22:00 נפגשו הנאשם, המנוח ושלושה נערים נוספים בחניון מקורה בשכונת הר חומה בירושלים. במהלך המפגש פרץ ריב בין הנאשם למנוח, הנאשם והמנוח החלו לקלל, לדחוף ולהכות האחד את השני בסטירות לפנים. בסמוך לחצות ובמהלך התגרה שהתפתחה בין הנאשם למנוח, אמר הנאשם למנוח "אני אשים לך משהו בראש" והמנוח ענה לנאשם "שים לי משהו בראש אני אשים לך משהו בראש".

הנאשם הלך לחלק אחר בחניה וחזר כשהוא מחזיק בידו השמאלית מלבן מחרסינה ובידו הימנית מוט ברזל. הנאשם נעמד מול המנוח ואמר לו "מה אתה רוצה בראש את האבן או את מוט הברזל?" והמנוח ענה לנאשם "מי אתה בכלל? בוא ונראה אותך?"  הנאשם הכה את המנוח באמצעות מלבן החרסינה בחלק הימני בפניו ובתגובה לכך הכה המנוח את הנאשם בראשו באמצעות קסדת אופנוע. 

עם הסלמת העימות בין הנאשם למנוח ניסה אחד הנערים להפריד בין השניים ולהרגיע את הרוחות. הנער החזיק את ידיו של הנאשם, הרחיק אותו מהמנוח ולקח ממנו את מוט הברזל שאחז. לאחר שהנאשם השתחרר מאחיזתו של הנער לקח הנאשם לידיו עגלה עשויה מתכת מקופלת ושבורה בעלת חלק מאורך מברזל. המנוח רץ אל תוך חלק פנימי בחניון והנאשם רדף אחרי המנוח כשהוא אוחז בעגלה בשתי ידיו. כאשר המנוח הגיע לקיר, הסתובב לעבר הנאשם שהיה בעקבותיו, בה בעת הניף הנאשם את העגלה כלפי מעלה והנחיתה בחוזקה על ראשו של המנוח.

כתוצאה מהמכה בראשו של המנוח, חדר חלק מהעגלה העשוי מברזל בצורת מוט את גולגלתו של המנוח והוא פונה באמבולנס לבית חולים הדסה עין כרם לאחר שנעשו בו פעולות החייאה, כשהוא מורדם ומונשם  עם חבלת ראש קשה. לאחר יומיים בהם אושפז המנוח בבית החולים נקבע מותו.  

אביו של הנאשם חשוד גם הוא בפרשה בשיבוש הליכי משפט, לאחר שהתברר כי לאחר האירוע הוא הגיע למקום והעלים את כלי הרצח.

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה