חשמל כהלכה גם בחורף



לקראת מזג האוויר הקר הצפוי בסוף השבוע הקרוב והחורף שכבר כאן, חברת החשמל מבקשת מתושבי השכונות החרדיות לעשות שימוש נבון ומושכל בחשמל, בעיקר בערבי שבת. זאת, מאחר ובימים אלה כל בני המשפחה בבית, היקף השימוש במכשירי החשמל גדל בצורה חריגה ובפרק זמן קצר יחסית

העומסים הכבדים בביקושים לחשמל, בשעות שלקראת כניסת השבת וחג, במקומות בהם אין התאמה בין תשתית החשמל בבית לעומסים, עלולים לגרום להפרעות בתשתיות החשמל, בקווים ונזקים רבים למערכת החשמל, ובעקבות כך גם עלולות להיגרם הפסקות חשמל וחלילה שריפות של מתקני חשמל. על כן, מבקשת חברת החשמל להסיט את הצריכה משעות העומס.

חברת החשמל פונה ומבקשת מהציבור להסדיר חיבורי חשמל חדשים והגדלות לחיבורים קיימים, כך שתשתית החשמל באזור תוכל להתאים לעומס צריכת החשמל הגדל והולך. ללא קבלת מידע מספק והתאמת מערכת החשמל, החברה לא תוכל להתאים ולשפר את רשת החשמל בשכונות.

משה כהן, מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל: "לאור העומס בביקושים, בעיקר בימי שישי אחר הצהריים, פועלים צוותי חברת החשמל בכוננות מיוחדת, הכוללת תגבור העובדים בשטח, על מנת לתת מענה מידי ככל הניתן למקרה של שריפת נתיכים כתוצאה מצריכת חשמל מוגברת".

חברת החשמל מקיימת קשר הדוק וממוקד עם הציבור החרדי ופרנסיו בשכונות השונות ברחבי הארץ ופועלת תוך הכרת הצרכים הייחודיים לשכונות אלה. חברת החשמל עושה כל שביכולתה להעניק את השירות הטוב ביותר תוך מתן אספקת חשמל אמינה, זמינה ובטיחותית לכולם.

טיפים לשימוש נבון במכשירי חשמל
חברת החשמל מזכירה לציבור כי באמצעות שימוש נבון במכשירי החשמל, ניתן לחסוך בצריכת החשמל:
במזגן כדאי לכוון את הטמפרטורה ל- 20 מעלות. כל מעלה נוספת מייקרת את עלות הפעלת המכשיר ב- 5%.
אם יש בכוונתכם לרכוש מזגן - כדאי לבחור מכשיר עם תווית אנרגטית הקרובה ביותר ל- A.
כדאי להתקין מדי-חום בחדרים, וכך מתאימים בקלות את פעולת מכשירי החימום לטמפרטורה המבוקשת.
אם מחממים במכשירי חשמל אחרים ולא במזגן, כדאי שיהיו בעלי תרמוסטט.
מומלץ לסגור היטב חלונות ודלתות כדי להגביר את יעילות החימום (פרט לחימום בתנורי שריפה כגון נפט, סולר או גז שאז יש להשאיר פתח לאיוורור).
את הדוד לחימום מים כדאי להפעיל רק בסמוך למועד השימוש במים. כדאי להתקין תרמוסטט לדוד החימום.
כדאי לעבור לשימוש בנורות פלואורסצנטיות חסכוניות. הן עולות מעט יותר אך אורך חייהן גדול פי 8 והן מפחיתות את צריכת החשמל הביתית לתאורה בכ- 80%. חשוב לציין שהנורות החדישות הן בעלות אור צהוב ונעים.
במידת האפשר ראוי להסיט את השימושים הכבדים בערבי שבת למועד מוקדם יותר בשבוע. לדוגמא: כביסות, מכונות ייבוש, או הפעלת תנורי אפייה. חלוקת העומסים תוריד את שיאי הביקוש הנקודתיים ותסייע במניעת תקלות מטבע הדברים.

תמונה: הדס פרוש/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה