החלו העבודות לקידום כביש 16 שיהווה כניסה נוספת לבירה



שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע כי חברת נתיבי ישראל החלה בעבודות לקידום הזמינות של כביש 16 שיחבר את מחלף מוצא לשכונות המערביות של ירושלים ויהווה כניסה נוספת לבירה

השר כץ ציין כי הכביש שהוכרז כפרויקט תשתית, בעל חשיבות לאומית, צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב. לדבריו, הוא יפחית את עומסי התנועה, בכניסה המרכזית לעיר, יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר.

שר התחבורה החליט לקרוא לכניסה החדשה לירושלים על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל שהיה דמות גדולה ונערצת עבור כל עם ישראל. הכביש המחבר בין מחלף מוצא וכביש בגין בירושלים עובר דרך שכונת הר נוף, בה התגורר הרב עובדיה. לדברי כץ כביש 16 יחבר באופן סמלי בין שני אישים דגולים, מנחם בגין והרב עובדיה יוסף.

בדיקת כדאיות כלכלית שערכו כלכלני משרד התחבורה מצביעה כי הכביש עשוי לחסוך למשק הישראלי כ- 100 מיליון שקלים, בשנה הראשונה לפתיחתו. בשנים שלאחר מכן צפוי החיסכון לגדול לכ- 400 מיליון שקלים בשנה. מדובר בעיקר בחיסכון בזמן ובהוצאות התפעול של כלי הרכב.

מהבדיקה עולה עוד, כי הכביש החדש יצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים, דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ-30%. מדובר למעשה בהפחתה של כאלף כלי רכב בשעה, בשעות השיא בבוקר, לכל כיוון.

הפרויקט משלים את שדרוג כביש 1 המבוצע כיום בין ירושלים לתל אביב. במסגרת התכנית, בוטל קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא ובמקומו נבנו שני גשרים מקבילים, באורך של כ- 900 מטרים כל אחד. הגשרים יתחברו בעתיד ישירות לכביש 16 ויהוו כניסה נוספת לדרום הבירה, זאת, בנוסף לרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן בתחילת שנת 2018.

תמונה: משה שי/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה