הממשלה אישרה- גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד מגיל 86



במסגרת ישיבת הממשלה אושרה יוזמתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, שתקנה לכל אזרח ותיק בגיל 86 החי בגפו גמלת סיעוד ללא מבחני תלות

תוכנית "יחד" תכלול מספר ביקורים שבועיים קבועים בבית האזרח הוותיק, בהתאם לצורך, ומטרתם להפיג את תחושת הבדידות ולאפשר מעקב אחר תנאי מגוריו ואיכות חייו הבסיסית. משרד העבודה והרווחה יפעל להצטרפותם של מקבלי הבטחת הכנסה למערך המטפלים הייעודים לתוכנית במטרה לשלבם במעגל התעסוקה. עלות התוכנית הינה 200 מלש״ח בשנה.

כמו כן, במהלך הישיבה, השר חיים כץ סקר את פעילות משרדו בגל השריפות הנוכחי ודיווח על פינוי של עשרים ושתיים מסגרות רווחה ברחבי הארץ ששימשו ילדים ונוער, אנשים עם מוגבלות שכלית- התפתחותית, בתי אבות לקשישים, דירות לאוטיסטים והוסטל לנשים שסובלות מהתמכרויות.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״בכוונתנו לספק לאלפי קשישים בודדים חברה, לוודא שהם לקחו את התרופות ושיש ארוחה חמה על שולחנם. התוכנית תופעל על ידי עובדים בגילאי 50-60 שמתקשים להשתלב במעגל התעסוקה ומקבלים קצבת הבטחת הכנסה, כך נאפשר תמיכה קשיש ונספק פרנסה למקבלי הקצבאות באמצעות תרומה לקהילה״.

על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, ברחבי הארץ מתגוררים כ- 13,600 אזרחים ותיקים מעל גיל 86 המתגוררים בגפם שאינם זכאים או שלא משתלמת להם גמלת סיעוד מכוח חוק הביטוח הלאומי.

ההזדקנות כרוכה באירועים אובדנים ודילול מערך הקשרים החברתיים. כמו כן, המשאבים הפיזיים, הנפשיים ולעתים גם הכלכליים, העומדים לרשות האזרח הוותיק, מצומצמים יותר ומקשים עליו להתמודד באופן יעיל עם אירועים אלו ותחושת הבדידות המלווה אותו. תוכנית "יחד" תאפשר לשירותי הרווחה למפות את כלל הצרכים של האזרחים הוותיקים ולספק להם מענה וסיוע במימוש זכויות וזאת על מנת לאפשר את הזדקנותם בכבוד ולהבטיח את איכות חייהם ושמירה על עצמאותם האישית והתפקודית.

תוכנית "יחד" תבוסס על תשתית ה"קהילה התומכת". כיום קיימות 250 קהילות תומכות שמפעיל משרד הרווחה ברחבי הארץ והן המספקות מענה ל- 50,000 אזרחים ותיקים החברים בהן, שירותי "אב בית" וכן שירותים של לחצן מצוקה, שירותים רפואיים, הזמנת רופא באמצעות מוקד המצוקה, פעילות חברתית ועוד.

תמונה: באדיבות אור ירוק  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה