השריפה ביער לטרון: 600 דונם עלה באש



בתום מאבק עיקש של לוחמי האש ממחוז ירושלים וממחוזות נוספים, שנמשך כ-14 שעות רצופות, הושגה שליטה מלאה בכל גזרות האש. צוותי הכיבוי בסיוע קורס כבאים, כיבוי צה"ל, ואנשי קק"ל ישארו בשטח כדי למנוע את התחדשות האש

הלילה (ב') בסביבות השעה 23:20 פרצה שריפה סמוך לישוב נווה שלום. למקום הוזנקו צוותי כיבוי רבים שהחלו במאבק ממושך לכיבוי השריפה. בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, הרוח שינתה כיוון וסיכנה באופן מיידי את הישוב נווה שלום. בעקבות כך, ובהמלצת מ"מ ממ"ז כב"ה מחוז י-ם טפסר ניסים טויטו, הוחלט על פינוי כל הישוב מתושביו למקום מבטחים.

לוחמי האש המשיכו במאבק על הישוב ובתוך היער והצליחו להדוף את השריפה מבתי הישוב.
עם אור ראשון הוזנקה טייסת הכבאות והחלה ביעפי כיבוי וסיוע לכוחות הקרקע. כעת פועלים בשריפה, 140 לוחמי אש, 60 צוותי כיבוי, 10 מטוסי כיבוי.

משטרת ישראל האחראית על כלל הפעילות במקום קיימה הערכות מצב בשיתוף כלל הגורמים.
עפי החלטת המשטרה ולאור הערכת המצב שהתקיימה לפנות בוקר התקבלה ההחלטה במשטרה על פינוי כלל תושבי היישוב. שוטרי משטרת ישראל נכנסו לבתי היישוב ווידאו שכלל התושבים התפנו מבתיהם ושאיש לא נותר בתחומי היישוב.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי שהגיע למקום וקיים הערכת מצב עם כלל הגורמים אמר "ההחלטה על פינוי התושבים נבעה בשל הסכנה שנשקפה באותה העת מהתפשטות השריפה לבתי היישוב. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים יחד עם זאת ולאור העובדה שטרם הושגה שליטה מלאה על השריפה, התושבים טרם הורשו לשוב לבתיהם. כלל הכניסות ליישוב חסומות וההערכות במקום נמשכת".

לאחר פעילות ממושכת ואינטנסיבית והקרבה של לוחמי האש, ישוב נווה שלום יצא מכלל סכנת פגיעה מהאש, בעקבות כך ולאור המלצת כבאות והצלה מחוז י-ם. הוחלט על ידי משטרת ירושלים להתיר לתושבי הישוב לחזור בזמן הקרוב לבתיהם.

בשלב זה מוקדי השריפה המרכזיים כובו. נותרו מוקדים בודדים שאינם מהווים סיכון. צוותי כב"ה ממשיכים בעבודתם בשטח. בכפוף להערכת מצב שקיימה המשטרה בשטח התאפשרה חזרתם של התושבים לבתיהם וכלל צירי הכניסה ליישוב נפתחו לתנועה.

תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה