נסיעה באוטובוס אינה הדרך המהירה להגיע לאוניברסיטה



לפני כשבועיים פתחו את שנת הלימודים האקדמית מאות אלפי סטודנטים ועוד לפני שהתחילו הבחינות והעבודות הם כבר נאלצו להיתקל במכשול הראשון: זמן ההגעה ללימודים. מבדיקה של עמותת אור ירוק עולה כי זמן הנסיעה של סטודנט ממבשרת ציון באוטובוס לאוניברסיטה העברית בירושלים – 30% יותר מזמן הנסיעה ברכב פרטי

השוואה שערכה עמותת אור ירוק בעשרות ערים וישובים ברחבי הארץ, מעלה ממצאים מאכזבים: במוסדות לימוד רבים שנבדקו נמצא כי זמן הנסיעה אליהם באוטובוס ארוך עד פי שניים מהנסיעה בכלי הרכב הפרטי. בנוסף נמצא, כי פעמים רבות נאלצים הסטודנטים לנסוע בשני אוטובוסים בכדי להגיע למכללה או לאוניברסיטה, גם אם המרחק בין מקום מגוריו של הסטודנט למוסד הלימודים שלו לא עולה על 30 ק"מ.

בדיקת הזמנים נערכה באמצעות אפליקציית Moovit ואתר Google Maps, המדווחות על זמן הנסיעה המשוער בתחבורה הציבורית מתחנת המוצא לתחנת היעד. כל הבדיקות נעשו עבור סטודנט היוצא מביתו בשעה 8:00 בבוקר.

אחת הבדיקות שנערכו על ידי עמותת אור ירוק נעשתה עבור סטודנט המתגורר במבשרת ציון שלומד באוניברסיטה העברית, מרחק של 13 ק"מ בלבד. מתוצאות הבדיקה עולה, כי ברכב פרטי ייקח לו  כ- 40 דקות להגיע. באוטובוס לעומת זאת, זמן הנסיעה הממוצע הוא למעלה מ- 50 דקות - 30% יותר.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל מדינה מתקדמת נסיעה באוטובוס היא הדרך המהירה ביותר להגיע אל היעד אבל בישראל קורה דבר הפוך, הנסיעה באוטובוס איטית ולא משתלמת ולכן אנשים מעדיפים לנסוע ברכב הפרטי. את המגמה הזו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשנות על ידי שיפור התחבורה הציבורית, מתן עדיפות נסיעה בנתיבי מיוחדים ותוספת של קווי אוטובוסים שיגבירו את התדירות. גוש דן בדרך להפוך לפקק אחד גדול בעוד מספר שנים, הגיע הזמן להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי".



תמונה: באדיבות אור ירוק

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה