בעקבות דבריו של הרב עמאר תלו פעילי מרצ דגל גאווה בכניסה למשרדו



צעירי מרצ ירושלים ופעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית, בתגובה לדברי הרב עמאר על הקהילה הגאה ציירו בכניסה למשרד הרבנות הראשית בירושלים, משרדו של הרב, דגל גאווה בגיר ותלו דגל פיזי בכניסה. המשטרה פתחה בחקירה

במהלך הלילה התקבל דיווח לפיו בבנין הרבנות בירושלים ברחוב החבצלת נתלה דגל של הקהילה הגאה וכן צוייר הדגל על גבי הכניסה למבנה. המשטרה פתחה בחקירה במסגרתה צוות זיהוי פלילי הגיע למקום וזימון גורמי עירייה. 

יו"ר תא מרצ באוניברסיטה העברית, גלעד בר-און: "אתמול בשעת לילה מוקדמת יצאנו פעילי מרצ ירושלים ותא מרצ באוניברסיטה העברית לרבנות ירושלים, משרדו של רב העיר, הרב עמאר. תלינו בכניסה למבנה דגל גאווה וצבענו את המדרכה בצבעי גאווה. אמירותיו מתירות הדם של הרב עמאר אינן מקובלות עלינו. הקהילה הלהט"בית היא אינה "כת של תועבה" ולהוריה של שירה בנקי אין שום צורך בתיקון. בתור האנשים שמשלמים את משכורתו אנחנו דורשים שהרב עמאר יחזור בו. ראש סיעת מרצ ויושבת ראש האופוזיציה במועצת העיר ד"ר לורה ורטון פנתה לרב עמאר ולראש העיר, שממאן לגנות את הרב המסית, עם דרישה זו, וחברי תא הסטודנטים של מרצ באוניברסיטה העברית דאגו לו להפתעה עליזה בבוקר." 

יו"ר צעירי מרצ ירושלים, שני כהן: "אנחנו לא מוכנים לקבל את זה שהרב הראשי של ירושלים, העיר שלנו, אדם שמהווה דוגמא לכל כך הרבה אנשים וילדים- רבים מהם משתייכים לקהילה הגאה- יפלג ויסית. הדת היא לא תירוץ, לפי התורה יש הרבה דברים שדינם מיתה ואף אחד, לא משנה כמה דתי, לא חולם לחשוב שהם רלוונטיים היום - האמירה של הרב היא בחירה פוליטית שמפלגת, מפיצה שנאה ומסיתה לרצח.” 

תגובת יו"ר משותף צעירי מרצ אלעד וולף: ״הגיע הזמן להכניס קצת צבע לתוך הרבנות הראשית לישראל. אל מול החושך שמפיצה הרבנות, אל מול השנאה וההסתה, אנחנו נמשיך לעמוד חזקים ביחד, בגאווה. ההסתה לא תשבור אותנו והשנאה לא תנצח אותנו, רק תחזק אותנו. ידע כל רב הומופוב וגזען שגם אל הרבנות שלו נבוא להפיץ אור ושוויון. אם שר הדתות לא יטפל ושר הפנים ימשיך לשתוק, אנחנו נעשה את העבודה״.

תמונות: באדיבות תנועת מרצ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה