ביהמ"ש קבע: צו ביניים לעיריית ירושלים בעניין הקמת בית כנסת בשכונת רמת שרת



תושבי שכונת רמת שרת שבעיר מתנגדים להחלטת העירייה לאפשר בנייה של בית כנסת בתפר בין השכונות בית וגן ורמת שרת. אתמול (ב') הוציא בית המשפט צוו ביניים האוסר על להקים את המבנה

מדובר בעתירה שהוגשה על ידי 48 תושבי שכונת רמת שרת בירושלים באמצעות עו"ד נעמי ווסטפריד כנגד ההחלטה של עיריית ירושלים להאריך הקצאה שניתנה כבר לפני עשר שנים לבניית בית כנסת בתפר שבין השכונות בית וגן החרדית ושכונת רמת שרת החילונית. למעשה, על מנת להקים את בית הכנסת בצד החרדי של השכונה יש צורך להקים מבנה של ארבע קומות בתוך השכונה החילונית. בעתירה טוענים התושבים כי העייריה החליטה להאריך את ההקצאה למרות העובדה שחלפו עשר שנים מאז שהיא ניתנה.

עם הגשת העתירה הוציא בית המשפט צו ארעי האוסר על העירייה ועל העמותה החרדית להמשיך בפעולות להקמת בית הכנסת, ואתמול (ב') בדיון הוציא בית המשפט צו ביניים בעניין. העירייה הודיעה כי תזמן את תושבי שכונת רמת שרת לשימוע שהיא תערוך לעמותה החרדית. בית המשפט הורה לעירייה לשקול את כלל טענות העותרים – תושבי רמת שרת – כנגד הארכת ההקצאה.
 

לטענת תושבי שכונת רמת שרת מדובר ב"מפלצת" (הטענות בדבר הכוונה להקים במתחם אולם אירועים) המוקמת בלב שכונה שקטה אך ורק על מנת לאפשר את בניית בית הכנסת במפלס העליון; עוד הם מוסיפים כי העירייה כלל לא בחנה את הצרכים הציבוריים של התושבים אשר בתחומם נמצא המגרש ועוד. 
עו״ד נעמי ווסטפריד ממשרד טולצינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות' שמייצגת את התושבים אמרה לאתר ירושלים נט "בית המשפט הבהיר אתמול לעירייה שלא ניתן להתעלם מהתושבים ואי אפשר להקשיב רק לצד אחד בסיפור". 

תמונה: נטי שוחט/ flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה