מערך האבטחה עומד בפני קריסה: עשרות מאבטחים בירושלים הגישו מכתבי התפטרות



במחאה על תנאי העסקתם ושכרם הנמוך, הגישו אתמול עשרות מאבטחים במוסדות החינוך בירושלים מכתבי התפטרות, זאת לאחר מאבק ממושך בתנאי העסקתם. בהמשך צפויים להצטרף למחאה עוד מאבטחים רבים

עשרות מאבטחים במוסדות החינוך בירושלים הגישו אתמול מכתבי התפטרות לעירייה, זאת לאחר מאבק ממושך בתנאי העסקתם. יו"ר מאבק המאבטחים, אלכס טנצר, אמר כי המאבטחים שהתפטרו אתמול הצטרפו ל-120 מאבטחים נוספים שעזבו את עבודתם בחודשים האחרונים, וכי בהמשך צפויים עוד מאבטחים להגיש מכתבי התפטרות.

בראיון לתכנית 'בדרך הביתה' ברדיו ירושלים אמר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, מר דני בונפיל שנושא מאבטחי מוסדות החינוך חשוב מאין כמוהו להסתדרות וכי ע"פ הסכם בין ההסתדרות החדשה למשרד האוצר סוכם כי מינואר 2017 שכרם של המאבטחים יעלה מ26 ₪ לשעה ל-28 ₪ לשעה. כמו כן, ב-9 באוקטובר הבטיח יו"ר ההסתדרות החדשה אבי ניסנקורן לתקן את מצב המאבטחים ובמידה ושכרם לא יעלה ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה אך הסכסוך הנ"ל מעולם לא קרה.

המאבטחים מוחים בעיקר על שכרם הנמוך, כאמור, 26 שקלים לשעה אך גם על העובדה שהם מוצאים את עצמם חסרי תעסוקה בחופשים השנתיים של משרד החינוך. לדוגמה, מאבטח בבית ספר בגילה קיבל משכורת בסך של 1,600 ש"ח בחודש אוקטובר, חודש שהיו בו רק שמונה ימי עבודה. בשונה מהמורים שמקבלים שכר בחופשת הקיץ, ובשונה ממצילים שמקבלים שכר בחודשי החורף, אין דאגה כספית וביטחון תעסוקתי לאותם מאבטחים המועסקים על-ידי חברות קבלן חיצוניות לשכר הולם בזמן החופש הגדול, חופשות תשרי, חופש חנוכה וחופשת הפסח- זמן מצטבר של כארבעה חודשים.

בנוסף, השכר של מאבטחי מוסדות החינוך בירושלים הוא מן השכר הנמוך ביותר המוצע למאבטחים בעיר. לדוגמה, מאבטחי משרד הפנים מקבלים שכר שעתי של 30 ₪ לשעה, מאבטחי רשות השידור מרוויחים 30.19 ₪ לשעה ואילו עיריית ירושלים מציעה למאבטחיה שכר שעתי של בין 30 ₪ ל-33 ₪ לשעה.

מעיריית ירושלים נמסר כי היא פועלת מול משרדי הממשלה כדי לסייע בהעלאת שכר מאבטחי מוסדות החינוך בעיר, וכי אם תהיה התפטרות המונית של מאבטחים תפעל העירייה יחד עם משטרת ישראל כדי לספק מענה למוסדות החינוך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה